Kärlkramp

Nej det är inte så allvarligt som det låter (hoppas jag). Det är bara jag som vart i grävtagen igen och antagligen har man nån muskel i ryggen som även hjärtat hänger ihop i för när jag försöker sträcka ut ryggen hugger det i hjärtat. Men en ny rabatt har i allfall blivit till. Jag grävde en förlängning på en gammal jag hade och satte där ner lite växter jag fått av grannen. Det var Rönnsumak, en stor udda Julros och en marktäckare vars namn jag helt förträngt. Ute på vår baksida har de som bott på tomten förr antagligen haft skrotupplag så där hittar man allt möjligt spännande under gräset. Massor med små glasburkar och en hel del zinkhinkar och en trasig emaljpotta. Den har fått plats i "nya" rabatten och däri sitter det taklök. Får se om dom tar sig eller om marktäckarväxten "äter" upp dom när den växt till sig. En gigantisk sten som jag fick upp när jag skulle gräva ner mina Dahlier fick ligga som trampsten mitt i. Det är nog tack vare den som hjärt-ryggmuskeln säger ifrån för normalt sett ska man nog inte orka lyfta upp en sån sten ur en grop i marken men jag här ju till dom envisa.







Det hann ju bli mörkt innan jag var färdig så det synns väl inte jättbra hur det blev. Jag har även haft egenprojekt på pilflätning. Dagen innan vi åkte till Stockholm så flatade jag ihop ett Pionstöd med hjälp av instruktioner i boken jag köpte på kursen. Min paroll är ju att "lite snett är inte lett" och framåt sommaren så synns ju inte stödet utan det är just bara ett stöd.





Själva stommen på plats, sen skulle man sätta i vidjor i ett korsmönster lite omlott...typ så här...




Nu två veckor senare har nästan pionen letat sig upp mellan maskorna men det får bli ett senare inlägg för nu står det matte på schemat. Har prov på Nationellt prov i Eng. B på måndag, matteprov på tisdag, prov i historia och data på onsdag och nationellt prov i matte nästa måndag. Det är ett hårt liv att va student.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ja det är ju så kul när man springer i sin trädgård som en duracellkanin...man tänker inte på att man får ont efteråt...väldigt fint pionstöd !

2009-05-07 @ 12:05:13
URL: http://nettanp.blogg.se/
Postat av: Jessie

Conny pratade med de som äger huset igår. Han är orolig att de inte ska klippa gräsmattan ordentligt, så han ville bara kolla lite. Då sa de att vi kan komma när vi vill o plantera i landet om vi känner för det... Hur gör man??????

2009-05-07 @ 17:22:21
URL: http://jessiessimplelife.blogg.se/
Postat av: Maloo

Tala bara om dag så ska storasyrran åka med dig och lära dig allt hon kan om sådd.

2009-05-07 @ 18:00:40
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: mamma

Det vackrast blommande träd jag nånsin sett såg jag härom dan...nån berättade för mig att det var magnolia...varsitt sådant ska jag förära mina barn, sen kan ni tävla om å sköta det bäst...



Förresten....de är la inte svindyra?



Maskrosor är ju åxå vackra...på sitt sätt! ;-)

2009-05-08 @ 12:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0