Finmotorik=Pillirill

Nu har vi kommit in i slutspurten på psykologikursen. Vårt sista seminarie hade vi i går. Nu återstår en hemuppgift som består av ett grupparbete och ett examinationsseminarie. Grupparbetet har vi börjat på idag. Vi tre som var från skara-götene-lidköpingstrakten såg till att vi fick tillhöra samma grupp så i dag har vi tillbringat dagen hemma hos mig. Det är inte lätt att komma igång. Vi hade ett papper med 7 st. frågor rörande utvecklingspsykologi. Varje fråga skulle besvaras utförligt på ett A4 vardera. Vi tre i gruppen tillhör dom som kanske gärna ibland svävar ut lite i diskussionen för att upptäcka att vi hade glömt vad frågan var men vi kom fram till att vi nog lär oss en del på det också. Jag har vart sekreterare och mina kollegor har läst frågor och tolkat litteraturen. En ypperlig fördelning om ni frågar mig ;)

Man säger ju att repetition är kunskapens moder och de har fått repetera allt de läst ca. 10 ggr innan jag övehuvudtaget har begripit vad de sagt samt att om det kommer mer än ett ord i taget så hinner jag inte skriva ner det och då får vi repetera igen. Det har väl lett till att vi inte kommit så långt kanske men det är viktigare att veta vad man skriver än att bara skriva det som sägs. Och vi har fram till den 30 på oss så vi ska nog kklara den här uppgiften galant.

Det som däremot är ett stort ÅNGESTMOLN för mig är examinationsseminariet. Jag försökte en dag att lura läraren genom att säga att eftersom det hetter just seminarie, och att seminarie är en form av lärotillfälle då man får ha med sig anteckningar och diskuterar sig fram till ny kunskap, så måste man ju åtminstone få ha en liten,liten lapp med  stödord med sig. Typ Piagét, objektspermanens, implicit minne, proceduralt, ickedeklarativt minne o.s.v. Ja menar, det är ju helt omöjligt att ens komma ihåg orden men har man åtminstone dem så kan man kanske förnimma vad de stod för också. Det fick man inte! Inte alls. Min hjärna kommer att få en psykodynamisk freudiansk blackout. Jag kommer att få hämta den i ett förvaringsskåp på centralstationen efteråt. Jag kommer att få hänga wonderbaums i armhålorna på grund av de monstruösa svettningarna jag kommer få. Öronen kommer vara lila och halsen torrare än en Vermouth. Hela mitt liv kommer att vara ett före och ett efter examinationsseminariet.

Just nu är jag före. Får se om det blir något efter.

Kommentarer
Postat av: carina

Undrar om inte fröken A har lite katastrofseende?

med tanke på att du inte skulle klara nååååååååge av allt du klarat förut.Du är ju våran idol och idoler klara allt!

2009-11-24 @ 20:28:06
URL: http://sinneskatten.blogspot.com
Postat av: mamma

å skulle det mot all förmodan skita sig...

så har du en självklar framtid som politiker, du "pratade" länge å väl å övertygande...men vad i h-vete "sa" du egentligen? ;-)

2009-11-25 @ 06:43:29
Postat av: Jessie

Idag kan du tänka på annat... Om inte mamma sagt vad jag önskar mig vill jag även ha en mortel... Och något som är hemsnickrat...

2009-11-25 @ 09:48:07
Postat av: Lisbet

Självklart klarar du det, håller med dom förra inläggen. Men skiter det sig där är du välkommen tillbaka till styrelsen.

2009-11-26 @ 11:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0