En vecka har gått

Både sen jag skrev senast och sen jag började skolan. I dag har vi haft vårt första seminarie. Det var en intres sant upplevelse. Inför seminariet skulle vi ha läst några kapitel i våran bok. På engelska. Vi skule ha gjort en aktivitetsdagbok under 24 timmar med klockslag, aktivitet, för vem och med vem, t.e.x. kl 07,30 gjorde frukost, till familjen, själv. Sedan skulle vi klassificera i tre olika kategorier, obligatoriska (äta, sova, personlig hygien), nödvändiga (hushållsysslor, jobb, skola m.m) och fritid. Inte helt lätt. Det varierar ju från person till person hur man uppfattar vissa sysslor. Ibland kan ju en sak vara fritid och nästa gång kan samma sak vara nödvändigt. Det skiljer sig ju en del beroende på ålder, kön och vart man bor också. Sedan skulle man i allafall samanställa och redovisa idag och helst koppla sina funderingar till litteraturen, "lyfta vår kunskap till en högre nivå". Det låter ju bra men ibland tycker jag det blir lite väl akademiskt. Jag tycker att jag lär mig lika bra av att kalla det "brainstorming" eller inte kalla det nåt alls.

Jag vet inte om jag förde vårat seminarie framåt direkt men jag pratade på iallafall och det tycker jag var meget bra gjort av mig. Grattis Malin.

Imorgon ska jag till Närrehab Alingsås på min första fälstudiedag. Så nu blir det bingen, tåget väntar inte.

Kommentarer
Postat av: carina

Tänk att lilla jag har får följa dina djupsinnigheter, både här och i dina kommentarer hos mig.

Kram...

2009-09-02 @ 18:39:34
URL: http://sinneskatten.blogspot.com/
Postat av: mamma

*gör stolta ewa minen*...That´s my girl!!

2009-09-02 @ 19:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0