Kvantitet vs kvalitet

Det ska vi lära oss i våran utbildning. Om en studie eller forskning är stödd på kvantitativa eller kvalitativa metoder. Mina blogginlägg för dagen tyder på att jag förstått innebörden av dem, för enligt mig är de både och. Inläggen alltså. Fast snart får jag nog sluta annars blir det nog överslag på den mer kvantitativa delen. Det vill jag ju inte. Här kan vi ju dra en liknelse till dagens karriärsföräldrar. Barnen bryr sig nog föga om hur kvalitativ deras tid är med sina föräldrar när de bara får se dem fem minuter innan John Blund kommer.

Nä, nu ska jag gå och ha lite kvalitetstid med mina barn, vi ska kolla på tv och äta kvantitativa mängder med kvalitetschips.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0