Beach-10 inledd

Jaha, då är det gjort. Den första joggingturen för året. Den skedde i Röda spåret här i byn och det är inget vanligt gammelt platt el-ljusspår det minsann. Det är 4606 m långt och har en stigning på 98 m. Jag hade laddat hela natten och fått en stark motivation i och med att Syster Yster igår hade sprunget runt en hel timme. Kan hon så kan jag (tur man är tävlingsinriktad). Nu kan jag inte skryta med att jag jogga mig runt hela direkt för det är rejäla helvetesbackar vi talar om. Men jag jogglufsade mig fram till backarna och nerför dom  (uppför kröp jag oftast ;)) Efter halva sträckan var det nära jag gav upp då en smärta hade spridit sig i min vänstra fot. Antagligen på grund av de 7-8 granar som låg i vägen och som jag graciöst var tvungen att hoppa över. Eller de enar och stenar som låg över stigen som gjorde att mina 4606 m blev betydligt längre...flera meter längre faktiskt. Men efter lite avancerad stretching uppe i en gran så var foten fit for fight igen och jag lufsade oförtrutet vidare...mot en ny vana hoppas jag.

Vad var det då som var så speciellt att det bidde ett blogginlägg av det här. Jo bara den enkla anledning att detta inte händer så ofta (jag och jogging alltså) att det var bäst att få det på pränt så jag inte fått för mig att jag drömt. Om nu inte träningsvärken i morrn ger mig en vink av att jag gjort nåt extraordinärt :)

I morgon ska jag förövrigt ge mig i kast med min skoluppgift. Vi ska intervjua 5 personer i olika åldrar om deras aktivitetsmönster. Sen ska det skrivas rapport om detta. Intervjuerna blir nog kul men RAPPORTSKRIVNING- 
I don't like...at all.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0