Väntar på hjälp

Väntar på mattejouren nu. Syster Yster ska ställa upp och hjälpa mig med bråk och det kan va nödvändigt annars är det just vad det lär bli...BRÅK.
Jag blir galen. Varför måste jag veta vad 2/5 av 1/7 är. Ingen aning. Och vet jag inte varför jag måste veta nåt då är det rätt onödigt vetande enligt mig. Men i min värld är ju allt så enkelt om jag får citera en vis lady. Hoppas bara syrran kan bringa klarhet i mitt inre kaos annars är jag illa ute. Det var nämligen I GÅR vi hade bråk. Idag har vi redan gått igenom decimaler, överslagsräkning och tillämpning. Och om 2 veckor har vi prov på hela fadderullan. Vare sig jag fattar nåt eller inte antar jag.

Från det ena till det andra så har jag ett pekfinger som är dubbelt så stort som det andra. (alltså 1/2 Av mina pekfingrar är 3/4 ...typ) Det kom sig av ett litet litet getingstick i söndags. Alfredman skulle ha kalas och när första pappan kom med sitt lilla barn så stod jag och tog emot ute vid grindstolparna. Jag hade aldrig sett denna pappa förr men hälsade först glatt och sen vrålade jag HELVETE VAD ONT. För då kom det en liten getingjäkel och helt oprocoverat sticker mig på vänster pekfinger. Rakt i första vecket. Sen fick jag lite urskuldande säga . Oj ursäkta mitt språk men det kom en geting och stack mig. Väldigt bra intryck man gör ibland. Hoppas han inte var religiös stackarn för då undrade han väl vad det var han skulle lämna sitt barn till för nåt.

Det smärtade hela dagen men sen igår kändes det knappt. Skönt. Men tji fick jag för i morses kliade det så jag höll på att bli galen och sen har det bara svullnat och svullnat. Som tur är bara i fingret, men lite svårt är det när man ska skriva tal i sin räknebok t.ex.

...Och pappan, han hämtade även sitt barn först av alla....

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag hoppas du inte stavade fel nu å verkligen menade en vis lady..å inte en viss lady!! ;-)

å jag hoppas ännu mer att fingret är fit for fight på lördag..för då ska vi till brandstationen å kolla Larm, å medeltidens värld som ju är gratis för oss ortsbor...skulle vi sen hinna med en sväng till skövdes matfestival å äta langos..ja då är lördagen komplett!

Om nu föräldrar hämtar sina barn för att den de lämnar hos råkar svära...då skulle det aldrig ens lämnats något litet barn på kalas i rönneberg..på den tiden det begav sig.. haha..

2008-08-26 @ 21:21:50
Postat av: Lisbet

Åh vad kul det är att få läsa din blogg och speciellt idag efter Trolmen matchen, den kunde man inte le åt. 1-0 i räva för våra herrar. Nej tacka vet ja damerna.

2008-08-26 @ 21:47:56
Postat av: Maloo

Till Kära mor: Självklart menar jag en VIS lady när jag skriver det , fattas bara annat.

Och till Lisbet: Jag är alltid glad om jag kan glädja nån med mina bravader jag råkar ut för och jag håller med, tacka vet jag damerna. Särskilt b-lagsdamerna vissa väl valda matcher ;)(konstigt att jag inte får va me alla så flitig som jag är på träningarna)

2008-08-26 @ 22:42:15
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: mamma

2008-08-27 @ 07:34:30
Postat av: mamma

envis. . . lady. ;-)

2008-08-27 @ 07:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0