Dan före dopparedan

Kvällen sänker sig och en utmattad Malin slår sig till ro. Skinkan är griljerad, golven torkade, mattorna skakade, sillen ligger i spat och granen står så grön och grann i stugan. Bingo-Lotta ropar ut vinster till höger och vänster på uppesittarkvällen. Just precis var det en från Axvall som vann 40 000:- och det är väl det närmsta vinst jag nånsin kommer. Har varit i Glömda Byn en sväng i dag för att kompletera till julklappsleken vi ska ha i morrn. Lite var det att jag smet från sysslor också. Steffo är nämligen benhård på traditioner runt jul. Granen får tidigast komma in på middan, dan innan julafton, gud nåde den skinka som griljeras innan danföredankvällen. Julsaker (som snart ska ner) får helst inte heller tas upp före denna dag (men jag smyger upp dem lite då och då, så märker han inget). En annan tradition han har är att åka och fira jul med sina arbetstagare och kollegor. I flera timmar. Då, den dagen då allt ska upp, fram, in och ut.
Det sista han sa innan han åkte var...- Vi borde nog torka golvena också, det är inte gjort på länge...hejdå.

Därför tillbringade jag några timmar i Glömda Byn. När jag kom hem värmde jag på lite vinglögg och for runt med snabeldraken och fick upp några juldukar (du kan stryka dem i möra Efwa), sen talade jag om att golven var klara för torkning. Varsegod.

God Jul och Gott nytt år allesammans. Här får ni alla en julklapp. Fast den får inte öppnas före 20 Maj...


Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker om dig

2008-12-23 @ 22:24:01
Postat av: mamma

Jag tycker åxå om Dig...

Jag antar att det var Steffo som skrivit det förra...som kompensation för otorkade golv!?!? ;-)

å för du ska komma i riktig julstämning så ...

från mig, till dig

jullåtarnas jullåt..



http://www.youtube.com/watch?v=yx5kzDYXUG0

2008-12-23 @ 22:36:00
Postat av: Kotteby

Very Merry Xmas!!!

Från Mr Kotteby



=)

2008-12-24 @ 12:08:51
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Maloo

Mamma: Steffo vet nog knappt hur man hittar till min blogg. Nej, det verkar inte bättre än att en fått en okänd beundrare vrider, kråmar mig och ser allmänt mallig ut

2008-12-24 @ 23:56:15
URL: http://malooskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0