Här var det tänt i spisen.

En gång om året vid den här tiden invaderas Istrum och speciellt våran skorsten av flygmyror. Det värsta är att våran skorsten leder in till vårat kök så i ett par dar varje år är det svart på kakel, fönster och golv i köket. Blä...dom är fullständigt vidriga. Och det dom gör dom små äcklen är att flyga in....och sen dö. Kunde dom inte gjort det UTANFÖR huset. Dammsugarn står iallafall på stand-by i köket nu och dom som inte hinner dö en naturlig död får sig en omgång med snabeldraken. är det nån som har tips på hur man blir av med dom så tar jag tacksamt emot det. Mitt knep i dag var att tända i järnspisen men det är LITE svettigt här inne nu kan jag säga så har nån ett svalare tips så...Nej nu måste jag dra en repa igen så vi inte sväljer dom inatt...

Kommentarer
Postat av: mamma

Proppa skorsten full av för gammla tusingar vettja!

2008-07-23 @ 09:10:44
Postat av: mamma

gammla?...det är alltså din dator som stavar fel å inte den som trycker på knapparna!? ;-)

2008-07-23 @ 13:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0