Svullandets ädla konst.

Har sovit natten på jobbet idag så då slutar man ju vid middagstid. Skönt att ha eftermiddag och kväll ledig när man har jobbar helg. Om det blir som jag vill och det blir studier till hösten så var detta min sista natt på jobbet också så det kändes extra skönt att slänga alla lakan i tvättmaskinen. Orkade inte ta med mig frukost till jobbet så det blev en påse naturdiet till frulle. Skulle åkt och badat på Hällekis camping efter jag slutat men Alfred hade en kompis hemma och Steffo hade inte gjort nån mat till dom än så jag åkte hem och intog mig en Thai-soppa från Allevo som jag fick av Nettan. Väldigt smarrig. Di andre åt makaroner och stekt falukorv. Sen drog vi till Näs-badet här hemmavid i stället.

På kvällen kom Carro och Henko med töser (pöjken var ju redan här) och vi intog grillade köttfärsspett och färskpotater i ugn blandat med fetaost, soltorkade tomater, rödlök och färsk spenat från landet. Allt sköljdes ner med ett par glas vitt.
Grabbarna hade gjort fem-kamp (med tre grenar) som bestod av kubb-match, brännbollsmatch och badminton-match. Jag tröttnade redan vid kubben. Försökte förklara att femkamp brukar bestå av fem rätt korta tävlingmoment men di lyssna inte på det örat (och inte på det andra heller)

Sen kom vi till Da Grande Finale....Kladdkaka.Med vaniljsås.  Mumma för en utsvulten Maloo.

Sitter nu här kl 24,00 och har lite ågren...ska ju jobba imorrn med och borde gått och lagt mig för länge sen men det är ju sååå varmt...och det kanske går åt nån liten kalori till att knacka på tangenterna tänkte jag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0