Trädgårds-slit

Då var häcken färdig-planterad. Jag vet inte hur det är med mitt ögonmått direkt för vi har 30 plantor över...Men det går väl alltid åt nån annanstans kanske.

Nu är det bara att luta sig tillbaka och vänta på att den ska växa sig hög så man kan klippa ner den. Och det blir väl Steffos jobb. Nåt ska väl han göra ;-) Han slapp ju slitgörat med att gräva häck-fåran eftersom grävskopan gjorde det jobbet.


Idag har jag tagit mig an att gräva och rensa upp runt fruktträden...det blev inte mycket jord kvar när allt gräs och ogräs försvann. Ska lägga på ny jord, gödsel och lägga stenar runt så kankse det håller sig några veckor innan det gror igen.

Nästa stora projekt är att gräva upp en rabatt jag har på framsidan av huset och lägga i ny jord...kanske göra en våtbädd som en närking jag känner tipsade mig om ;-)
Jag började ju med projektet redan förra året genom att ta bort kant-stenarna och sen svek orken mig...får se om den kommit tillbaka efter vinterns vila. Men som di säger...här blir inga barn gjorda...framför datorn alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0