Pilkul

Jag har varit på trädgårdskurs tre kvällar nu i vår. I kväll var det finalkväll och pilflätning stod på programmet. Vi skulle försöka oss på att göra ett växtstöd i form av en kon. Det var skitsvårt och skitkul från allra första början. Man skulle ta 11 st vidjor och trycka ner i marken  som i en cirkel. Sedan var det "bara" att börja fläta. Hade jag vart hemma mol alena hade det nog ljudit ett och annat fult ord över nejden men nu fick man ju hejda sig lite. För svårt var det. Det var inte alltid det blev  mjuk flätning av det hela utan vikta kanter och mycket risborste. Men vad STOLT man blev när man var klar. Själva toppen skulle man knyta ihop som ett öga och det var om möjligt ännu svårare än allt det andra ihop. Men med hjälp av mina kumpaner Carina och Jessica så gick det tillslut bra det med.

Nu kom vi till den svåraste biten av dem alla...Vad ska man ha i sin kon. Först tänkte jag på Blomsterbönor för de täcker så bra och min kon var ju inte mycket att visa upp för världen. Sen när jag tänkte efter lite kom jag på att det är ju inte så lätt så här första gången man gör nåt, man ska ändå vara stolt över det man gjort. Bäst att ha något INUTI konen som inte skymmer den. Och briljantare idé får man väl leta efter...två flugor i en smäll...konen syns och innehållet håller sig på plats...Vad tycks??





Kommentarer
Postat av: Nettan

Haha...väldigt fin barnpassningskon du gjort

2009-04-21 @ 12:46:09
URL: http://nettanp.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag tar tbx allt jag sagt om tråkigt trädgårdsarbete om det är sånt här man får skörda....underbarare blomma har jag nog aldrig sett!

2009-04-21 @ 12:46:43
Postat av: Maloo

BlommOR om jag får be...

2009-04-21 @ 18:17:07
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Carina

Där kommer mina blommor att ligga i lä! svårt att få in 30-åringar i en kon.

2009-04-21 @ 18:22:46
URL: http://sinneskatten.blogspot.com
Postat av: Maloo

Storleken HAR betydelse...så är det bara ;-)

2009-04-21 @ 19:05:27
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: mamma

Naturligtvis menade jag blommor...såg bara inte att det var två av dem...trots svindyra linser, sån e ja...förvånad?? ;-)

2009-04-21 @ 20:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0