På tredje dagen återuppstånden...

I dag är det den tredje dagen på ett tre år lång ångestattack. Måndagen bestod i att presentera oss i klassen och lärarna berättade lite om vilka de var och vart de jobbat. En av dem var färdig arbetsterapeut 1975. Ett bra år. Hon hade vart med om en del. De förberedde oss på att det var mycket läsning under onsdag och torsdag då det var hemstudier. I en bok på engelska. Som vare sig jag eller Carre hade fått hem än. Vi åkte hem och grät en skvätt och funderade på att hoppa av.

Tisdagen började bra med en intressant föreläsning om arbetsterapins historia och vad deras ledord i tillvaron är. Att en människa är både en kropp och en själ. Själv hörde jag bara vart annat ord eftersom ångesten över att våran bok inte kommit än från Bokus kom över mig. Vid lunch fick jag ett mail från bokus att varan ej längre var tillgänglig hos deras leverantörer. Jaha. Det verkar ju lovande att komma efter redan innan man har börjat. Vi fick som tur var ett tips om Studenternas Hus som hade en egen bokhandel. Efter skolans slut blev det en kapplöpning mellan oss och våra resterande klasskamrater som ingen bok hade eftersom det endast fanns 5 ex kvar. Vi hann. Vi åkte hem, glada i hågen och tänkte att detta blir ju en piece of cake.

Onsdagen har ägnats åt att föra aktivitetsdagbok över mina göranden. Det var ingen lätt match. Guuu' va saker en gör om dan. Allt jag har stoppat i mig har jag dock inte skrivit upp då det hade tagit ett eget papper att fylla. Gårdagens glädje över att ha hittat boken förbyttes också strax i fasa då jag slog upp den. Introduction to occupation: The art and science of living. Chapter 1, 3-5. Ehh...sånt där vetenskapligt blajblaj begriper inte jag ens på svenska.

Känner på mig att kvällen kommer sluta i gråt igen. Om inte all humörhöjande choklad jag proppat i mig kan hindra det. Nä, nu måste jag gå och skriva på min lapp. 22,56 Blogga. Hemma framför datorn. Gör det själv. För mig själv och för dem som är intresserade. I kategorin fritid.

Kommentarer
Postat av: lotta

stackars dig vill inte byta med dig

2009-08-27 @ 19:45:42
Postat av: carina

Vad skönt att du kommer att informera oss nyfikna om ditt livs projekt.

Din ångest kommer att gå över och engelskan kommer du också klara galant.

En västgöte!! klarar väl allt!

2009-08-27 @ 21:24:31
URL: http://sinneskatten.blogspot.com/
Postat av: mamma

Du kmr å klara det här precis som du klarar allt annat du ger dig på....

annars kan du ju alltid bli, hårfrisörska! ;-)

2009-08-28 @ 10:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0