Dagens Alfred

Alfred sitter invid Tv'n och ropar:

-Mamma kom!
Jag går in i storarummet  -Vad är det?
-Jag känner mig som en jädra stor och cool tonåring.
-?? Jaha, hur känner en sån sig då??
-Jo förut vill jag ha tyst på ljudet men nu vill jag bara höja..på tv'n och Mp3'n och sånt.

Hoppas vid gud att det bara är på det sättet jag kommer att märka att han blir tonåring så småningom. Just nu vill jag han ska vara en 8-åring med lillgamla funderingar. För om ett år kommer 9-årskrisen. Det har jag läst om i skolan. Det är då barns tro på föräldrarnas allsmäktighet försvinner, det är då dom upptäcker att vi är vanliga dödliga. Tur det är ett helt år dit :) 

Kommentarer
Postat av: helena

härligt..hahaha

2009-12-01 @ 22:10:31
Postat av: mamma

varför vill du å dina systrar hele tin ha tyst på mig? ;-)

2009-12-02 @ 18:55:01
Postat av: Anonym

Mamma: För att det var längesedan vi var såna där jädra coola tonåringar. Nu är vi såna där ocoola tidiga vuxna. Dom uppskattar hög musik och låg tjatvolym :)

2009-12-02 @ 19:03:09
Postat av: carina

Och de tar över hela huset med buller och bång!

2009-12-03 @ 06:51:38
URL: http://sinneskatten.blogspot.com
Postat av: Nettan

haha...ja di är underbara men det är inte bara ljudet på saker runt omkring dom som höjs även hur högt di pratar höjs några level

2009-12-03 @ 17:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0