En utmaning

Beställde ju en så finer kjol från Haléns som kom i fredags. Den var till och med ännu snyggare i verkligheten än på bild. Det fanns bara ett fel med en. Dom hade sytt den alldeles för trång. Dumma Haléns. Samma storlek som jag har på andra byxor och kjolar men tydligen skiljer det så in i bängen. I min värld så är en 38 en 38 men så var icke fallet med denna. Första försöket fick jag upp den till precis under rumpan men sen tog det stopp. Efter att ha svurit lite på stackars Steffo som verkligen inte hade med det hela att göra så tröståt jag ett kilo godis (var det rätt medicin??) sen sov jag på saken. Glad i hågen på lördagsmorgonen så tänkte jag att jag nog inte  tagit i ordentligt och att bakdelen faktiskt är rätt modellerbar, det är ju inte så att den är full av muskler direkt, så tog jag i för kung och fosterland till Steffos stora förtjusning.



                                     


På, gick tillslut, men det tog säkert fem minuter, svetten lackade och jag var helt slut. Väl över rumpan satt den som en smäck men det var vägen dit som var lång. Sen kom jag på att jag kanske skulle se hur lätt det var att ta av den. Ni vet...krogen...pinkenödig som tusan...trång toalett. Tur det inte var skarpt läge för då hade det blivit kris på riktigt. Den här proceduren tog också ett par minuter. Jag fick liksom hoppa omkring samtidigt som jag drog ner kjolen och drog upp fläsket vilket inte hade varit lika lättvindigt på en krogtoalett.

Tung i hjärtat så tänkte jag att jag får väl göra det då...jag får väl byta den...till EN strl. STÖRRE (hua brrr *rysningar*) Som tur var gick jag in på Haléns och kollade upp storlekarna som var kvar. 38...och 46. Jo jag tackar. Den dagen jag beställer en 46 utan att va gravid det är samma dag som jag går till Angeredsbron med mina vänner i FläskFäktarna.

Så nu mina vänner har jag en stor utmaning framför mig. I o f s densamma som alltid men nu har jag ett klart och tydligt mål. Jag ser det inte i kg denna gång MEN minst 4-5 cm måste försvinna från ändalyckten. Det gör inget om det för med sig minskning på övriga delar av kroppen (vader och så ;-)) , helst dock inget på plättarna i fram. Vill ju gärna inte se ut som en man i min fina kjol. Den ligger nu här hemma...som en hägring. Men även den törstige finner vatten på sin väg genom öknen (flera minuter gammalt Malooskt ordspråk)

Så genom det här...

            och det här....






Från det här...


                      



                     


till det här...



                         



eller åtminstonde det här....




                                      


Wish me luck....

Kommentarer
Postat av: Nettan

Jaadu ...man liksom svullnar till över vintern...jag måste ha fukt i garderoben för mina byxor känns trånga !?...

2009-02-16 @ 10:48:31
URL: http://nettanp.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag är jättenyfis...hur lång tid tog den att få på efter "boffen" på kinnekullegården? ;-)

2009-02-16 @ 17:15:20
Postat av: Jessie

Men är det vär att ALLA andra käder blir för stora, för ETT lagom plagg???

2009-02-16 @ 17:53:50
URL: http://jessiessimplelife.blogg.se/
Postat av: lotta

aha det är alltså försmå storlekar de säljer på halens råkade ut för samma sak med ett par byxor men skicka ej tillbaks dom för jag skall i dem

2009-02-16 @ 21:48:37
Postat av: Maloo

Ja jäkla Haléns. Men det är väl bara att bita ihop och kämpa på. Vi får väl ta te sprättarn i nödfall. Och du Nettan kan ju alltid skaffa avfuktare ;-)

2009-02-17 @ 22:18:58
URL: http://malooskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0