I bokartagen

Har haft fullt upp i helgen med att boka diverse evenemang. Först var det en tripp till Sälen v. 5 nästa år. Bäst att va ute i tid. Barna har redan börjat längta, lite jobbigt nu kanske att få höra "Ska vi åka snart i" 50 veckors tid men det får man väl ta. Sedan har vi bokat biljetter (Buddy Holly) och tåg till Stockholm den 25/4. Nu är det bara hotellet som fattas men det får vi ta nån da när vi hinner och orkar. För att aldrig direkt göra något så verkar vi vara i bokarflow nu i allafall. På fredag blir det även en tripp till Olins i skara. Ska då göra ett nytt försök att se Scotts. Hoppas på bättre lycka och mindre folk.

Eftermiddagen i dag tillbringades på Kinne-Kullegården med deras goda buffé. Man blir så förjordat mätt bara. Men det var tjusig utsikt i dag när solen sken och skidåkarna svischade förbi i backen.

Har ni haft en bra alla hjärtans dag annars? Min bestod av fika i Götene på förmiddan. Efwa fyllde ju år också så jag och Alma åkte och sa grattis. grabbarna i familjen tyckte det var bättre att hugga ved...

När vi kom hem gjorde vi en hjärtformad tårta med fyllning av kesella jordgubb/lime blandat med hallon och mango och grädde och gelehjärtan ovanpå. Smarrigt värre. Till kvällen blev det melodifestival med Pepparbiffar, potatishalvor i ugn och pepparsås och en förrätt, typ kräftcocktail med sallad och kräftstjärtar, creme fraich, majjo, stark senap och salt och peppar. Det var inte fy skam det heller. Så nu efter helgen rullar vi lika bra som X 2000 på våra stora maggar.

Nu är det bäst att jag tar tag i det jag borde gjort för länge sen, nämligen läst på om Medeltiden. Provet närmar sig med stormfart. Men va fasen...jag hade ju inte tänkt bli historialärare direkt.

Kommentarer
Postat av: mamma

Scottarna får nog klara sig utan mig den här gången ehuru det inte är så många jobblediga dagar efter så ev. nässkador hinner läka å man slipper svara på massa va-har-hänt-mä-snoka-frågor.

Medeltiden däremot ligger ju nästgårds med glömda byn, så ta gärna en tripp hit igen så ska jag ledsaga dig genom alla dina undringar.

2009-02-15 @ 21:01:32
Postat av: Jessie

Jag fick kakao av cK... Vahlrona (elle hur det nu stavas)

2009-02-15 @ 22:04:07
URL: http://jessiessimplelife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0