Alltid lär man sig nåt nytt

I dag var det t.e.x en knapp på datorn som heter insert som jag lärt mig att om man är i words och trycker på den så skriver den över ord som man redan skrivit, i stället för att skjuta dem framför sig. Det var väl det enda nya på min datakurs än så länge. Det började lovande tyckte jag för läraren sa att vi skulle formatera i word och det lät som nåt jag aldrig gjort. Det visade sig att han menade ändra färg, teckensnitt och teckenstorlek fast med ett finare namn. Nu är det väl så att jag kanske redan kunde sånt. Man har väl inte gjort en sån här proffsblogg helt ur det blå ;-) Nej, det är ju faktiskt en grundkurs och det visste jag ju när jag började. Jag tog den ju mest för att jag inte skulle få så många plugga- och läsa så ini bängen-ämnen. Och det finns säkert smågrejjer i word som man kan göra på smidigare sätt än jag gör eller andra tips man inte visste om. Mest längtar jag ju till PowerPointen.

Min kvällspromenad i dag gick om intet. Momossarna stannade hemma och då var det så lätt att backa ur själv. Men jag har ju redan tagit en promme idag så jag känner mig inte alltför skamsen över det. I morgon har jag till och med bokat ett BodyPump på morgonen. Får ju passa på nu innan det riktigt kör igång med skolan för då hinner man ju inte knappt med sitt liv.

Har även hämtat kameran i dag så i morrn blir det stora fotodagen. Sen ska här bli bilder minsann. Eller jag kan lägga upp fina bilder om jag vill och orkar i a f.


                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0