Håller med Nettan.

Det är inte utan att man får den stora februarideppan. Här i skogen har det inte vart ljust på hela dagen. Gick inte upp förrän efter 10 idag och det enbart för att barna behövde lite frulle. Skulle kunnat sova hur länge som helst. Fick ett litet (ytterst litet) ryck vid middagstid och gjorde Porterstek. Efter middan var det som nån klubbat mig men jag kunde inte med att gå och lägga mig. Så jag gick och la mig i grillen istället. Tur vi har en så bra idrottsförening här i skogen så de vet vad en grill kan göra för underverk på en blekfet donna. Nu är jag brunfet istället. Mycket bättre.

I morgon bär det av till Falköping (av alla ställen) på kvällen för lite Engelska B. Jag har ingen aning om ifall man skulle förberett sig för något. Så dålig information. Det som stod i välkomstbrevet var:
 
Hej!

Här kommer studiehandledning för Eng B. Läs den och förbered frågorna
om någonting är oklart.

Och själva studiehandledning innehåller skolverkets kriterier för de olika betygen och en lista över användbara siter på nätet. Jag kanske är lite kokobello men VILKA FRÅGOR ska jag förbereda. Menar de, de frågorna man får när man får ett sånt mail så är det inget jag behöver förbereda. De kommer som ett rinnade vatten. Fråga istället vad jag INTE har för frågor. Men som man skulle kunna tolka brevet så skulle det kunna finnas frågor i studiehandledningen som jag kanske skulle besvara eller klura ut. Men då är jag väl kokobello igen för det finns inga.

Nä det enda är väl att åka dit i morgonkväll och spela den byfåne jag är om det är saker jag skulle fattat och inte gjort. Måste även ringa csn för precis som förra terminen så har jag fått ett brev att jag inte läser på heltid (vilket jag gör) och precis som förra terminen så är det antagligen distanskursen som inte blivit registrerad. Man får plutta i en ruta med att man ansöker om csn när man registrerar sig men den är tydligen bara där för skojs skull eftersom skolan sen inte tittar på den och talar om för csn att jag faktiskt börjat. En sak som är lätt att ordna men den RETAR mig så in i bängen.

Go natt, nu har jag gnällt nog. Lovar att vara gladare i morgon. (kanske)

Kommentarer
Postat av: Carina

Och på tisdag vill ja se en skrattande och glad arbetskamrat.

2009-01-26 @ 06:48:33
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: Nettan

Feb. är ingen höjdare heller precis !!...man får hitta ALLA möjliga vår tecken för att hålla sig flytande...men vi SKA härda ut !!

2009-01-26 @ 09:53:49
URL: http://nettanp.blogg.se/
Postat av: mamma

..in i bängen??...

Skrev inte du en hel uppsats om svärord förra terminen??

Var detta det starkaste du kunde komma på?..

Tur att inte jag är majje å ska sätta betyg! ;-)

2009-01-26 @ 17:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0