Tack SVT Text

För att det var textat på sid 199 idag när Veberödmannen var på SVT 1. De första minuterna var jag förtvivlad för jag hörde verkligen inte ett ord vad de sa. Och då är jag ändå ingen 08. Sen kom jag på den briljanta iden att kolla in text tv'n och voila så var det fixat. Veberödsmannen hör till en serie som heter Skånska mord. Ernst Hugo Järegård som spelar mjölnaren och mordbrännaren/mördaren Martin Svensson är även med i två andra delar i serien, Esarparn och Hurvamorden. De är lika otäcka de. För att inte tala om Yngsjömordet. Där är inte Ernst Hugo med men uhh så otäck den är ändå.

Idag har det varit en bedrövligt blåsig och seg dag. Vi var på kalas i går kväll hos Karin och Johan. Tusen tack för detta. Det var en väldans trevlig tillställning. Kvällen börjades med bowling i götene. Och det känns idag. En timme bowlade vi och dra åt pipan vilken träningsvärk man fick i baken av det. På ena sidan bara. Så ser ni en med vältränad skinka så är det jag. Men bara vänsterhalvan. Konstig sport det där. Steffo han var euforisk. Han kom in i ett strikestim och gick som på moln. Han var även den som slapp köra hem. Han hade varit lessen ända sen nyår för den uteblivna groggen (ja han fick ju av Conny är klart på Stekmiddan) men nu tog han igen det med råge. Barnen var med och Alma hon somnade till fram på kvällen men Alfred han höll ut och sjöng Singstar och dansade till kl 01,30 när jag tyckte det var bäst att åka hem så han inte tuppade av av trötthet. När vi åkte hem sa Alfred: -Mamma, ikväll var det bara vi som var kloka, de andra var helt stolliga, särskilt pappa.

Det är ju en av alkoholens biverkningar, man blir lite stollig. Och jag tror nog det var mest det manliga sällskapet han syftade på. Han har aldrig sett vuxna karlar dansa på detta viset. Själv har han en helt unik och oefterhärmelig dansstil ala "Forrest Gump härmar Elvis" Och jag ska påminna honom sen i övre tonåren att man blir lite tokig av sprit så det ska han hålla sig undan.

Näpp nu ska jag ringa och hålla Steffo vaken. Han jobbar natt i natt. Med 5 timmars nattsömn och 45 min eftermiddagsvila i kroppen. Det kan gå hur som helst.

Kommentarer
Postat av: mamma

..övre tonåren var det ja,

för i de lägre dricker man la bara "kåkka kåla"? ;-)

2009-01-12 @ 16:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0