Tillbaks i gamla gängor

I morgon börjar det vanliga livet igen. När man äntligen vet vilken veckodag man är på och att man ska gå och lägga sig i tid för att gå upp i tid och inte dra sig till 10,30 som en gjort i tre veckor snart. Och inte minst att matklockan ringer på normala tider och godisklockan förhoppningsvis förpassats till fredag-lördag. Jag börjar egentligen inte skolan förrän på onsdag men jag ska jobba både i morrn och på onsdag så jag är uppvärmd när det hårda livet börjar igen.

Idag har vi haft garderobsnack här hemma. Jag håller på att bli galen på att barnen inte har några garderober för deras små byråer är överfulla och de har antagligen kläder nerknökade som de aldrig använt. Min önskan är ju skjutdörrsgarderober men med obefintlig miljonärslön så blir det väl vanliga vita fula. Det går som tur är alltid att pigga upp sådana med fina väggdekorer. Så det blir nog bra till slut. Huvudsaken är ju att kläderna kommer på plats och man får en överblick över vad de har. Sen vore ju ett projekt att få till det i vår lilla Walk-in-closet där man just nu bara kan walka in med halva foten för sen ligger det brôte. Kanske i stil med detta skulle vara något. Hade jag orkat skulle jag tagit kort så ni får se hur det ser ut nu....eller kanske inte förresten. Ni kan ju få för er att jag hör till de slarviga...inte jag inte...

Nu skulle det vara trevligt om Jessie kunde uppdatera och lägga ut bilder på våran goda middag med Porterstek hon bjöd på igar. Så man kunde dreggla lite över hur gött det var. Och Steffo kunde oja sig över att han valde fel syster om han ville ha kött och potäter till middag. Här blir det nämligen bara nötter och skräp framöver. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0