Nattens sista spårvagn

Som Helena så vänligt påpekade i en kommentar här så är det snart helg igen så jag får väl försöka klämma ur mig ett inlägg ;)

I dag har jag åkt själv till Göteborg. Alltså inte i bil men själv...utan Carre. Det kunde man inte tro att vi skulle våga separera så. Men hon var modigare för hon åkte själv redan igår. Vi har grupparbete nämligen och vi är i olika grupper. Spelar väl inte så stor roll egentligen men det är JÄVLIGT retligt att man inte kan åka bil ihop eller att vi fyra i klassen som bor på hyfsat avstånd från varann inte kan va i samma grupp. Då kunde vi träffats närmare hemmaplan och sluppit det där sketna Göteborg. I dag var det sketigt i allafall. Det är trevligare när solen skiner.

Det som var kul idag var att syrran också är i Göteborg och studerar för tillfället och i morses så skicka jag mess till henne och fråga om hon var där. Jag fick inget svar och trött som jag var så gick jag till mitt stamfik på centralen och tog en kopp kaffe ihop med den tjockaste pilfink jag nånsin sett (kan fåglar lida av fetma??) och gick sen ut till spårvagnen. Den gick sekunden innan jag kom fram. Men då kom det ett mess från syrran: Sitter på centralen. Så där hade vi suttit ensamma, på varsitt stamfik på centralen.

Vi tog en gemensam spårvagn genom stan i allafall. Alltid nåt. Sen har jag ju umgåtts med mina trevliga klasskamrater i min grupp också. Inte att förglömma. Men tågresan hem alldeles själv...den kunde kvitta.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Det finns ett jätte mysigt café uppe vid Kompassen...ska kolla imorgon vad det heter och återkommer :)imorgon kväll eller så kanske vi ses på tåget hem.

2009-10-22 @ 23:10:04
Postat av: Anonym

Härligt att "höra" dig :)

2009-10-23 @ 22:28:59
Postat av: mamma

Maloo är du säker på att det var en pilfink å inte en gråsparv??...å OM du är säker så kan jag bara säga....guuud va du är säker!!

jag lärde mig aldrig vad som var vad under alla mina år som amatörornitolog! ;-)

2009-10-23 @ 22:54:08
Postat av: Äiti

Maloo Oletko varma että se oli pikkuvarpunen ei varpunen on ??... Jos olet varma, niin voin vain sanoa .... guuud huh varma!

En koskaan oppinut, mitä, mitä kaikki monta vuotta amatööriornitologi! ;-)



2009-10-23 @ 23:00:01
Postat av: mamma

kunde inte sova...så jag roade mig med att översätta för dina finska läsare...hahaha

2009-10-23 @ 23:01:19
Postat av: Camilla

Eva fasen vad rolig du är...skrattar varje gång jag läser dina inlägg....en naturbegåvning och en talang... :) Du har aldrig funderat på stand up comedy?

2009-10-24 @ 03:12:31
Postat av: carina

Imponerad över dina resor, fika på Wederbrandts?

Jag är ju dålig på det, behöver sakkunnig hjälp!

2009-10-24 @ 19:15:27
URL: http://sinneskatten.blogspot.com/
Postat av: Anna

Men malin Gbg är inte sketet!! det är en underbar fantastisk stad!! Uppsala däremot! där snackar vi skit

2009-10-28 @ 07:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0