Lördagsmys

Så här på lördagen så passar det väl bra med ett litet recept på nåt vi ofta åt förr. Ikväll kommer det att återuppstå, får se om det är lika gott nu som när det begav sig.



Räklåda med knaper.



(Och som vanligt, när jag lagar mat, har jag ingen aning om mängd på ingredienser).

6 ägg   kokta, skalade, skivade och utplacerade i botten på en smord ungsform

Gör en stuvning med smält smör, mjöl och mjölk i en redning (en skvätt grädde är ju aldrig fel) och en massa dill
Salta och peppra efter smak och tycke.

Rör i räkor  och bred allt över äggen i formen. 

Ta bort kanten på 7 skivor (skrev ett antal för det skulle se bra ut, prova er fram, fler eller färre :)) formfranska och skär sedan franskan i fyrkanter. Smält typ 50 g smör och dränk bröbitarna. Strö dom över räkstuvningen och gratinera i ugn 225 grader tills det fått färg, 15-20 min.

Oj...jag dregglar nästan bara jag skriver upp det. OBS, inget för bantaren dock, men vem fan bantar på en lördag ;)



Kommentarer
Postat av: Kotteby

varför vi inte setts, måste vara därför att jag bytt skola. Läser numera på Borås Ingenjörshögskola.



=)

2009-09-13 @ 13:21:20
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0