Första salstentan: Godkänd.

Har äääntligen fått reda på våran psykologitenta. Det är 4 veckor vi gjorde den och man ska behöva vänta ca: 14 dar på resultatet så vi har vart ganska sura över detta. Hade känts bra att veta om man klarat sig innan man gjorde nästa tenta. Det var ett rätt stort psykologiorov på fem olika områden och man var tvungen att ha minst 65% rätt per delprov för att klara sig. Sen stod det också att godkänt var 66 poäng av 102 totalt.  I går kom äntligen provet tillbaka. Men slöfockarna till lärare hade bara skrivit in poängen vid de olika svaren, inte räknar ut poängen på delproven och inte totalpoängen eller nåt Godkänd eller Underkänd. Det får dom helt klart UNDERKÄNT på. Det är väldigt nogrant att vi sköter inlämningsdatum och "svara nöjaktigt" på deras frågor men det är tydligen inte lika nogrannt åt andra hållet.

Efter lite räknande så tyckte jag att jag var klart godkänd i allafall (hade runt 90% rätt /delprov, BRA gjort Malin;) men det fanns de som hade 0,3-1,5 poäng under 65% gränsen per delprov fast över 66 poäng som var gränsen för godkänd på hela provet, som nu tänker att dom måste göra om ett delprov...men hur tänker lärarna. Hade jag fått 0,3 poäng mindre än jag behövt så hade man ju tänkt att man alltid rundar av uppåt och då hade jag räknat mig som godkänd då med. Nu ska dom behöva gå och tänka på en eventuell omtenta och ta hjärnkapacitet från det vi håller på med för tillfället och det räcker inte hjärnkapaciteten till ändå. Vi har nämligen Neuroanatomi för tillfället och efter fyra föreläsningsdagar är jag mer förrvirrad än jag var innan förläsningarna så idag skyller jag på snön och sitter hemma och läser istället. Tror jag får mer ut av det. 

Nu blir det kaffe, bubbelvatten och Centrala nervsystemet med dess spinalnerver och ganglier (?)

Kommentarer
Postat av: Birgitta K

Bravo!

2010-02-19 @ 16:10:33
URL: http://www.hoskarlssons.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0