Vår-bruk

Tog svängen omma Blomsterlandet idag...skulle handla åt en av mina brukare...och blev 650 :- fattigare. Köpte en stor kruka som det inte stod nåt pris på...han som ägde affärn tyckte han vart så slarvig så han tog bara 100:- för den. Som hittat. Sen var man ju tvungen att fylla krukan med nåt fint också då. Så det blev en liten bambu av nåt slag, en vit  snöflinga, 2 nejlikor och en mini-surfinia...och allt knöka jag ner i krukan.

image38

image39

Så fint så....

Kpöte även ett Blåregn som jag ska ha mot husväggen på ena gaveln...det står en stor björnbärsbuske där nu men den får jag väl flytta till nåt bättre ställe. Blåregnet ser inte mycket ut för världen nu men det blir nog fint framåt sommarn hoppas jag.

image40

Sen passade jag på att vårbruka i trädgårdslandet. Det blev rensat, krattat och sen satte vi potäter. Jag försökte engagera mina barn. Alfred brukar hjälpa mig att stega ut och göra gropar för potatisen. Vi hade fått två bonusbarn på köpet idag med och när alla ungar grävt hål både där det skulle och där det inte skulle va hål, krattat igen hål innan det kommit potater i dom och planterat hela potatepåsen i ett stort hål så bestämde jag mig för att det var roligast att göra allt själv.

Avslutade trädgårdsdagen med att gå runt och ta några bilder på min tädgård i vår-skrud....

image41

Lökrabatten med hyacinter (luktar jul som bare den när man går förbi), kejsarkronor, Allium och tulpaner

image42

Min lilla, lilla pipranka

image43

Tanken är att piprankan ska klättra upp och täcka in lekstugan...den som lever får se ;-)

image45

Vi har en slänt som är helt täckt med vintergröna

image44

En gubbe på en stubbe

image46

...så vi håller oss varma i vinter...

Kommentarer
Postat av: Nettan

vilken fin kruka med blommor i ...grodorna blev urläckra där...du kan du !!!...det är det tråkiga med små plantor man har ju visioner om hur man vill ha det...stort och böljande

2008-04-27 @ 10:08:17
URL: http://nettanp.blogg.se
Postat av: Nettans syster

Självklart ska det vara fitelad och inget annat. Jag är inte så bra på kinesiska....
Va´snyggt du gjort i krukorna!!

2008-04-27 @ 11:51:37
Postat av: [email protected]

var hittar man grodan på stenen

2008-04-27 @ 22:56:48
URL: http://lotta

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0