Spa-dag

Hade en riktig spa-dag igår. Sambon är i Sälen och springer 5-dagars så då har jag blivit mambo för några dar. Jag bjöd hit mamma på bantar-,promenad- och städvecka. det började bra på måndag morgon med bär och keso till fukost och städning av kök och storarum gick som en dans. Nu framåt torsdag så märker man att det inte blev så mycket mer av vare sig det ena eller det andra. Go mat, vin och en hel del fika har det däremot blivit. Och dammsugarn står och dammar igen. Men en sak som vi skulle göra har iallafall blivit av och det var det som vi gjorde igår.

Vi började med en kombinerad fot- och ansiktskur. Fötterna stoppade vi i plastpåsar med vatten, olivolja och lite fotsalt i sen satte vigummiband om. I ansiktet hade vi ansiktsmask av valfri sort. Sen satt vi i badenbaden i solen en halvtimme ungefär. Vilka fötter vi fick......

Lite senare på dagen så tvättade jag håret och masserade in en hårinpackning blandat med uppvärmd olivolja och sen satt jag en halvtimme till i solen med plastfolie virat runt knoppen. Efter det in i duchen och sköljde av mig och sen skrubbade jag mig med jordgubbspeeling från ÖoB. Sen luktade till och med jag gott.;)

Vid halv sju var det dags för nästa fotkur men då hade jag förflyttat mig till Götene. En jobbarkompis hade Partyliteparty.
Dom hade fått lite nya spakit med bl.a en fotpeeling med pimpsten i och en handkur baserad på socker och oljor.
Fötterna blev lika sköna igen som dom blivit på förmiddagen.  Vill man göra lite egna billiga "spa"kurer så hittade jag en jättebra blogg med tips för den "snåle" . Jag gjorde lite "varianter" av hennes tips, resultatet blev minst lika bra som dyra krämerna så det blev inget fotkitköp idag. Ingen handkur heller för det har jag också provat med olja, baby-, oliv-, mandel- vilken du tycker och ett par msk socker....sen massera länge, skölj av och smörj in med valfri handkräm.

Däremot så köpte jag ett hurricaneglasljus med tre olika dofter i.   239:-...inte billigt det heller men det brinner i 70-80 timmar så det tar väl ett tag innan jag behöver köpa nytt.

Nä, nu blir det ut i solen ett tag innan vi ska till Götene och teater vid Lasses grotta.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0