Vajjande Majskolven

Kvällen började hos Kära mor i Götene för lite förfest. Vinet flödade och ostbollarna har aldrig vart så goda. Vid 21,30 sa chauffören att nu var det dags att bege sig till målet för kvällen. Den som var ledartypen i gänget satte sig raskt på passagerarplats för att visa vägen...via Halvfara för klädbyte och pissepaus och sen vidare mot Mariestad och Tidan.
Hade jag fått sitta i passagerarsätet hade jag nog mått lite bättre min första timme (eller två) på plats i Olstorp. Åksjuka är inte att leka med ;-)

Casanovas var ett trevligt band och Olstorp visade sig från sin bästa sida. Jag och kära syster fick bekanta oss med diverse udda typer men den uddaste av dom udda var den Vajjande Majskolven. En man i sina bästa år (över 50) med Gustaf Wasafrisyr  och Sveriges, om inte världens, snyggaste överkropp (enligt honom själv).

Han kom fram med sin övervakare i släptåg när vi i godan ro satt och åt en varm macka (det var efter Olstorparen med strips) och underhöll/terroriserade oss i 15 min. 10-20 ggr sa han att han var översexuell och hade den vackraste överkroppen för en man i sina bästa år, varpå han slet upp sin skjorta som dagen till ära så påpassligt hade tryckknappar. Sen knäppte han den för att genast upprepa proceduren. Ett antal ggr presenterade han sig också med detta passande namn Den Vajjande Majskolven. Vajjade det gjorde han betänkligt i a f.

Tillslut orkade vi inte vara trevliga mot en full majskolv längre så vi reste oss abrupt och gick och vann lite godis i chokladhjulet istället. Det konsumerade vi raskt i det lilla lusthuset där vi också fick träffa på Tiaholmar'n och andra trevliga människor...dom flesta såg vi dock bara ryggen på eftersom dungen bakom lusthuset tydligen var herrarnas toalett !!?? (konstigt, damernas hade eget hus med dörr...diskiminering eller??)

Kl. nångång efter 2 började vår färd mot Istrum via Halvfara och Götene...solen gick upp och fåglarna vaknade till längs vägen. Alltigenom en trevlig kväll.
Och till dig, du man i dina bästa år....du får nog dra ner lite på drinkandet för jag vet, enligt säkra källor, att det kan gä väldigt illa för övermogen majs.......


                                                                    


                                                                                                                                                            

Kommentarer
Postat av: mamma

Lova att han finns kvar nästa gång åxå,,,,12/7 Lyckliga gatan du vet..känner mig mogen för hugg nu!! ;-)

2008-06-22 @ 22:23:59
Postat av: Nettan

Ja man kan träffa på konstiga typer när man är ute...tyvärr...hur är livet annars nu när du är lååååååång ledig ?...underbart antar jag !?

2008-06-23 @ 12:49:40
URL: http://nettanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0