Barnarbete

Jag hade lite trädgårdsjobb igår...skulle flytta på mitt björnbär till garage väggen. När man ser Bosse Rappne gräva i sin trädgård så kan han ju trycka ner näven ända till armbågen i sin jord utan att det tar emot...så är det inte hos mig, det kan jag försäkra. Man får ett rejält workout-pass bara man ska gräva lilla gropen. Just dit jag skulle flytta björnbäret var det sten- och grusjord. Hade jag vattnat så hade det garanterat blivit cement. Men skam den som ger sig...det blev ett hål till slut.

image46

image47

image48

Där Björnbäret hade stått hamnade istället det lilla Blåregnet...lite mer lättgrävt...det var ju redan en grop där...

image49

Under tiden jag grävde skötte sonen (6½ år) om gräsklippningen...jag fick hjärt-infarkt ett par ggr men det gick bra...

image50

image51

Kommentarer
Postat av: Nettan

Vilken redig pöjk du har ...hejare på gräsklipparen !!!

2008-05-03 @ 21:18:44
URL: http://nettanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0