Ett nederlag

Jag har gjort något som bär mig emot. Jag har i dag den 17/11 2008 hoppat av MatteB. Och innan ni utpekar mig som en looser i ordets rätta bemärkelse vill jag bara klargöra följande fakta:

1. För att läsa på heltid krävs 400 poäng
2. Jag läste 450 poäng
3. Matte B var på 50 poäng och den var således inte nödvändig vid berättigandet av csn
4. För att komma in på Högskolan behövde jag höja mina betyg i ett eller flera ämnen
5. Ett G i matte B är INTE en höjning i ett ämne

Till sist en retorisk fråga: Vad är bäst? Att få halvdant betyg i många ämnen eller få bra betyg i några ämnen? VA??
Betänk detta noga innan ni dömer mig.

Jag säger bara "bättre fly än illa fäkta" så det gjorde jag idag. (fick även fly från ännu ett brandlarm i dag men DET är en helt annan historia)

Kommentarer
Postat av: mamma

Kan man ändra sig med det ena, så kan man ändra sig med det andra. Jag räknar iaf med att det är frissa du ska bli inte syrra....

Gissa vem som kmr ha snyggaste håruppsättningen på nästa års fotbollsgala i "glömda byn"? ;-)

..vohooo!

2008-11-17 @ 23:17:15
Postat av: Nettan

Håller med dig...vem behöver matte B ???...ja det ser väl ut som vi får ta våren ihop på Nygården och söka vidare...

2008-11-18 @ 10:14:41
URL: http://nettanp.blogg.se/
Postat av: Syster Yster (den elaka)

Looooooooser! ;D

2008-11-18 @ 14:19:33
Postat av: Syster Yster (den snälla)

Den som själv är utan skuld kaste första stenen(Joh 8:7)

2008-11-18 @ 17:12:32
Postat av: Carina

Skönt att du lyssnar inåt och gör det du vill

2008-11-19 @ 06:55:45
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Man skall aldrig känna sig tvungen.



Men matte är kul.

Men jag är lite konstig också!

2008-11-19 @ 13:15:35
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: mamma

Lisbeth: du vet la om att även mellanungen i familjen har börjat blogga....kolla Maloos länk.



Jisses va görkul det var i lördags...lr hur?

2008-11-19 @ 18:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0