Lite Arvingarna och en NY IDOL

Var på Olins i fredagskväll och har därför av naturliga själ inte riktigt vart kapabel att uppdatera under helgen men nu äntligen...

Fredagkvällen började redan vid 17-snåret med lite förfest här hemma på landet. Singstar Abba var inköpt kvällen till ära. Nu sjunger de ju mest på  "Amerikanska" och det kan ju va lite svårt att hänga med i det svåra språket efter en Lennart och några glas vitt.




   


Både små och stora trivdes som fiskarna i vattnet, di små för chipsens skull och de stora för mer lättflytande råvaror.
Vid 20,30 hade vi bokat bord på Olins så strax efter 20 (typ nästan 20,30 och alldeles försent) drog vi iväg.
Roligare bilfärd har aldrig utförts...om man får tro bildbevisen



Lite trångt bara med fyra i baksätet men det blir lite gemytligare på det sättet ;-)
Väl inne på Olins fick vi avnjuta Toast skagen till förrätt och Fläskfile med nån sorts sås eller Lax med nån annan sort sås till varmrätt. Jag tog fläskfilen och den var det inga fel på . Carres däremot hade nog suttit för länge på grisen den kom från men Karins var smarrig (är det konstigt att jag ser ut som jag gör och di ä smala som pinnar, men vadå, jag vill ju inte att de får i sig nåt giftigt eller farligt...det är enbart av omtanke=) )





Ja roligt var det även under middan i allafall.
Seda kom då de som (några av oss i a f ) vi kommit för. Det blev nog några gruppbilder  för många, man glömmer ju lätt, ju mer vin man får innanför kroppen att man faktiskt inte är 17-18 år fortfarande. Men vadå, det är ju kul att ha nyare bilder så man kan jämföra med hur man såg ut förr i världen. Förbättringar och försämringar i kläder och frisyrer och annat...

 




Så vackra var vi på Silja Symphony -95. A perfect match...hahaha...men jag tycker det ser ut som om vi har kommit närmare varann under årens lopp. (För han har aaaallrii kännt sig tvingad att va med på bild *himlar med ögonen*)

I fredags var det dock andra som var lika sugna på att fångas på bild. Om nu bilderna är suddiga så kan det bero på att jag efter middan och vinet såg lite suddigt på tillvaron (glömde glajjerna hemma, attans ;-))









Ajabaja Lisa...håll fingrarna i styr nu








När jag nu ser bilderna så här på rad inser jag att det nästan är uteslutande bilder PÅ mig och inte av mig som är suddiga...vad betyder det...jag som är så fotogenique...

Casper han var mer inresserad av att TA kort än att behöva hålla om 30-årskrisiga fyllebultar...undras varför??




Tillslut släppte vi upp dem på scenen där de hörde hemma. Dansen började och det var då jag fick syn på HONOM...min nya idol. En helt osannolik Magnus Uggla liknande "Johnny Rocker" med korpsvart hår och  en alldesles UNIK buggstil. Ja herre gud. Nu kanske inte jag var den mest följsamme just den här kvällen men jag har aldrig skrattat så mycket som när jag fick äran att dansa med denne karln. Tur man har en syster som alltid ställer upp och fotar så minnet sitter kvar för livet...





Jag fick ryckan lite i hans svarta kaluffs och tala om för honom att han inte såg ut som en som gick på Arvingarna. Det var han inte heller...

Kvällen gick och det blev trångt och bedrövligt, i allafall framför scenen. 23-åriga lillasystern kom in på 25+ tillställningen. Det är bra när man har kontakter. Hennes och Kims förhållande till varann verkar också ha förändrats sedan -95





Men deras leenden matchar varanns lika bra nu som för 13 år sen.

Kvällen tog som vanligt slut alldeles för fort men med facit i hand (statusen dagen efter) så slutade den nog precis när den skulle. Ikväll blir det en uppdatering om ett nytt revolutionerande finnmedel jag har hittat...det änna riktigt fräter bort finnar (och hud)..

Sing so long...

Kommentarer
Postat av: Jessie

Gud vad kul med lite "förr och nu".. Ska kolla om ja kan scanna in lite kort och jämföra festdeltagarna lite med en fest för sisådär 10-15 år sedan...

2008-11-30 @ 18:43:28
Postat av: Kotteby

Riktigt roligt med före- och efterbilder.

=)





Och att Alice Cooper skulle vara där, trodde jag aldrig.

2008-12-01 @ 19:11:40
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: mamma

Förebilder är alltid bra att ha...jag hoppas jag är mina barns!

2008-12-01 @ 21:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0