Nu var det bekräftat

Hade en dispyt med min käre sambo nyss.Han säger: Vad gör du här hemma hela dagarna. Han menar: Du är hemma och ändå är inget gjort när jag kommer hem. I dag hade jag tex. bara tvättat och hängt upp en tvätt, plockat ur och i diskamaskinen och lagat mat tills han kom hem.

Sen så där i periferin så läser jag visst på heltid på skola också. Men det räknades visst inte. Men va f-n...jag är väl kvinna. Nog klarar jag ett par heltidssysslor parallellt. Nä, nu ska jag vika tvätt och träna på nationellt prov i Sv och vanligt prov i Sv och prov i engelska...lite så där på en gång i en salig blandning.
Tjillevippen.

Kommentarer
Postat av: lotta

ett tips åk till ett bibliotek o sätt dig dom timmarna du har på schema för studier då har du ju ej vart hemma

2008-11-25 @ 20:47:52
Postat av: mamma

Åja, Steffo är en bra pôjk å vi älskar honom..precis som han är.

Du får bara inte glömma att gubbarna är lixom av en annan sort, men jag skulle aldrig klarat mig utan min när vi bodde på landet å det kryllade av möss å småkryp....nu bor jag ju i civilisationen där det gu´skelov är befriat från dylikt! ;-)



2008-11-26 @ 07:35:35
Postat av: Maloo

Nja...vet inte um du hade så go hjälp å gubben på lannet teräckt. Sen den stunna en kunne gå har en ju fått tömma fällera eller räddat möss frå katta. Dä ä va ja kummer i håk jallafall...

Sen kummera i håk den gånga en klämde fingert i dörra å ingen kum te unsättning när en skrek...di trodde dä va ena råtta som kom in...sum um ja sulle skrika fördä.

2008-11-26 @ 09:25:44
URL: http://malooskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0