De försöker ta livet av mig

Här har man då börjat skolan och ser fram emot en lugn och skön tillvaro. Borta är rädslan för hot och våld i sin vardag som det ju kunde gå till på ens arbetsplats. Man ska se fram emot dagar då allt går sin gilla gång och det  enda spännande man får se fram emot är om man får G eller IG på sina små prov. Men se så lungt har vi det inte på Katedral för där försöker nån se till att vi får veta att vi lever. Var och varannan dag får vi springa ut i blåst och regn för att nån liten jävla idiotunge...kommer inte på nåt värre....sätter eld på diverse olika toaletter och papperskorgar så brandlarm går och brandkårar kommer.

Jag trodde man åtmistone var 16 år när man börjar gymnasiet men tydligen är den här personen lite skruvad i roten och inte blivit 16 år i sin hjärna än. Jag menar inte att barn håller på med sånt här för de flesta har ju bättre vett till det men ett barn ser ju inte riktigt konsekvenserna av sitt handlande såpass som en äldre person gör och vid 16- år och uppåt ska man väl ha fattat såpass att tänder man på en skola så händer det lite mer än att man bara slipper sina lektioner.

Det blir ju lite "vargen kommer" över det hela också så idag när brandlarmet tjöt så var vi mitt uppe i en uträkning i matten.  Vi gör bara färdigt först innan vi går ut sa vi. Vilket i o f s gick fort. Sen funderar man på om man måste ta med sig sina saker ut. Vart man ska gå ut. Närmaste dörren eller närmast uppsamlingsplatsen. Nu har vi haft tid till att fundera för tack vare att det vart påtänt i betongklädda taoletter så har det inte spridit sig, så man har inte tagit det på fullt allvar,  men en vacker dag kanske det gör det. Eller så tycker inte den här lilla idioten att det räcker att bara tända på utan gör ännu värre saker. Hoppas att personens kompisar tar sitt ansvar och berättar för någon vad de vet för jag tror inte att den här personen ens fattar att det han/hon gör är något som kan få fruktansvärda konsekvenser. Jag tror "den" tycker "den"  är en tuff och cool prick som "vågar" göra detta fast inte inser att tar det sig på riktigt så har  "den"  blivit en mördare. Det är nog inte riktigt lika tufft och coolt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0