Efterlysning

Det är ingen av alla mina läsarvänner som råkar ha Stolthet och Fördom av Jane Austen till låns?? Jag ska läsa en bok från Romantiken eller Upplysningen och skriva en recension (eller vad det heter). Helst skulle det väl redan vara gjort men jag har haft lite annat för mig och tänkte ta lilla oktoberlovet till detta och jag har letat ihjäl mig efter denna bok på biblioteket men icke hittat den. Den verkar vara den roligaste av dom för Gullivers resor eller Robinson Crusoe var riktiga tegelstenar och Ivanhoe har jag bara hittat en lättläst variant och sen har man ju sett den på film ett antal ggr och då kanske det kan va svårt att få motivation till att läsa den utan att känna stressen i sig. Jag måste ha en bok som kan fånga mig så jag kan få ro till att läsa och då verkade den här vara den bästa av dom vi fick välja på. Så är det nån som har den till utlåning så hör gärna av er eller skriv en rad i mina kommentarer ;-)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej

Jag kollade via www.bibliotek.se och kollade under den västra regionen...och där kom det upp vart boken fanns....och Götene ska ha boken, om inte kan de säkert fjärrlåna hem den, kostar 10 kr men det är det väl värt :).

Fanns nog också en film med samma titel.



Lycka till !

2008-10-01 @ 21:56:50
Postat av: Jessie

search.cgi?rewrite=no&FAST=stolthet+och+f%25F6rdom&PRODUCTGROUP=B" rel="nofollow">http://www.bokus.com/cgi-bin/booksearch.cgi?rewrite=no&FAST=stolthet+och+f%F6rdom&PRODUCTGROUP=B



134kr bara... du kan få låna av mej om det är kärvt... :)

2008-10-01 @ 23:04:36
Postat av: Maloo

Takcar tackar. 10:- låter bättre än 134:- i mina öron i allafall ;) Det är lite det jag har tänkt att man kan läsa boken och sen kolla filmen efteråt för att se hur dom har tolkat den. Jag får nog fjärrlåna den då för det verkar som fler än jag vill ha den just nu (kanske alla mina klasskompisar,vem vet ;))

2008-10-02 @ 08:29:15
URL: http://malooskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0