Nu är det slut...

...på Matte A kursen. Vi hade Nationellt prov i dag och fy för den lede vad det var svårt. Det var uppdelat på två delprov. Ett UTAN miniräknare först. Jag som knappt kan lägga ihop 2 och 2 utan miniräknare. Sen är man ju så fånig med att man inte litar på att man kanske kan och har rätt så då överräknar man så det tillslut blir fel. Så gjorde jag med delprov 2 där det var så krångliga frågor så jag blev helt matt. Vi fick en liten välbehövlig paus mitt i p.g.a att Livsarna brände bulldegen så pass till vida att brandkårn fick rycka ut. Eller vad som nu hände...larmade gjorde det i allafall. Ett tal satt jag med i..jag vet inte hur länge och som genom trolldom fick jag till ett svar. Det skrattar han nog gott åt nu när han rättar käre magistern. Nu när man inte har provskräcksblankheten i hjärnan så kan jag nog se att jag har krånglat till det nåt alldeles förskräkligt. Jag räknade nämligen ut talet och med den informationen man fick om det så går det nog inte utan man skulle nog bara visa på HUR man räknar ut det och vilka formler man använder sig av.

Skit samma, nu är det över i allfall. På fredag börjar matte B och Matte A är glömt och förbi för alltid. Jag har ju haft VG på två prov så det vore ju för bedrövligt om jag får IG på kursen.

I morgon börjar även Engelska A. Jag har nog tagit mig vatten över huvudet. Det har ju vart svårt att hinna med som det vart hittills och nu blir det ett ämne till. Jag ska ju även läsa en herrans massa böcker i Svenskan och matte B är väl inte direkt lättare än A.

Ja ja, det blir nog väl framåt jul. Nu ska jag kolla på Bonde Söker Fru. Lite hjärnrensning.
Fridens Liljor....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0