Idétorka...

Kan nån vänlig själ hjälpa mig med vad jag ska göra för mat ikväll. Det är nog det trista vädret ( i kombination med för mycket matte) som gjort att min hjärna har fått härdsmälta och jag kan inte ens komma på vad jag är sugen på. Hade jag inte haft familj och vart tvungen att laga mat till dom ( barna åtminståne, Steffo är van att inget få ;-)) så hade det blivit te och mackor,  men di har ju inte ätit sen kl 11.40. Bedrövligt tidigt att äta middag då men sån är dagis värld. Så snälla hjälp mig NU......
Gärna med många goda recept...

Kommentarer
Postat av: mamma

Lite sent kanske, men Frodo älskar plättar.

I förtroende berättade han för mig att citat: nu har jag ätit både mammas, farmors, jesses å Linas...men DINA morre är de allra godaste.slut citat

Receptet kmr här, gå till ica leta reda på Lithells plättar, strimla dem å stek i riktigt smör häll på pytte pytte med socker, servera med sylt å grädde.

Lätt som en plätt! ;-)

ps. jag räknar med full diskretion från din sida rörande plättarnas härkomst ds.

2008-09-30 @ 20:13:34
Postat av: Jessie

Brukar häva ihop nån pastasås när ja inget annat vet. Den kan varieras hur man vill, även gällande fettmängden.



ta typ lök, korv (kryddiga, salami, falu eller vad som finnes)paprika, squash, svamp. fräs o häll sen på krossade tomater. Spetsa m creme fraiche paprika-chili, lite kryddor (behövs inte så mkt) och hönsbuljong. snabbt, gott o hur magert man vill...

2008-09-30 @ 21:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0