Labbråtta

Då har man tillbringat en dag i Skövde på skolan då. Den första del kursen i naturkunskap b är Kemi. peace of cake ju...det har man ju läst på högstadiet ju...för en sisådär 17 år sen...(oh my god, vad gammel en ble när en uttrycktet på dä viset ;))
Nu är det ju så att minnet är ju bra men kort, har det efter mor min, så jag kommer inte RIKTIGT i håg vad vi talade om då för 17 år sen. Det hör väl till saken att nämna att jag hade en tvåa i Kemi.

Vi var 13 glada människor som var där i a f och vi skulle göra laborationer med Kristallvatten och BaCl(2). Klart som ...kristallvatten...
Men som tur var så fick vi arbeta i grupper och Västerhöjdgymnasiet står kvar så det blev nog inga större missöden.

Efter skoldagen som slutade vid 15 tiden så åkte jag och köpte mig en ny "skolväska". Har gått med Icapåsar sen jag började men tänkte idag att jag kanske faktiskt ska läsa i några år nu så det kunde jag väl allt kosta på mig.
Det är en kille till som jag läser både matte och naturkunskap med som också ska söka till sjuksköterska till jul. Det blir bra. Då känner man ju till nån mer i a f.  Och så Carre då förståss.

Det är ju lite ironiskt att, jag som var så trött på att jobba helger, sökte till en kurs där man skulle gå på helgerna. Fast det är en gång till i Okt. sen var det bara en gång i månade fram till Jul så det får jag väl stå ut med. Det var en kul dag idag i a f som gick väldans fort. Och idag har min hjärna tagit matteledigt. Då kanske den knäcker koden...men tyvärr tror jag att det sitter en liten mattespärr där uppe. Så fort lärarn tittar på mig och vill ha ett svar, då klarar jag inte ens + och -. Jag får ge mig på det i morrn igen.

Ha det gött allesammans.

Kommentarer
Postat av: sussi

Vad kul att laborera. Det finns säkert fler än du som inte har läst detta på länge, så ni får slå ihop era kloka huvuden. Bra att du köpte dig en skolväska, icakassar är ute vet du!

2008-09-07 @ 08:15:04
URL: http://modhsarea.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag är inte det minsta orolig för dig vad det gäller kemi....Du hittade ju Steffo...å DÄR stämmer kemin...till hundra! ;-)

2008-09-07 @ 08:53:44
Postat av: Maloo

Tack för era värmande ord. Ja det var faktiskt så att det verkade som ingen som var där fattade nånting och det känns ju rätt skönt att inte va den mest korkade. Och jag HAR ibland bytt icapåsarna mot Skokanonen påsar som är lite mer inne ;)

Men nu har jag alltså en fin väska.

Och vad gällande min och Steffos Kemi så kan man ju även lära sig nåt mer. Att av två grundämnen som reagerar med varandra så blir det en kemisk reaktion (i vårat fall 2 med 4 års mellanrum) som t o m är starkare och har än bättre egenskaper än grundämnena. Och du och käre far har ju lyckats med tre trots att ni mer var som varsin ände på ett batteri...typ ;-)

2008-09-07 @ 10:04:19
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: carina

Man kan höra att du redan lärt dig en del.........batterikunskap är det ni har i Skövde?

2008-09-07 @ 10:10:22
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: Camilla

Intala dig själv att du tycker om matte jätte mycket...det handlar om att vara positiv inställd....Då ska du se att du finner koden...och förstår vad matte handlar om.

2008-09-07 @ 11:29:23
Postat av: mamma

Hade jag vetat då...det jag vet nu om batteriers användningsområde..så kanske ni aldrig ens blivit till...å DET vore ju synd!...hahaha

2008-09-07 @ 16:46:39
Postat av: lotta

du skriver nåt om ica kassar trä en sådan över huvudet nästa gång lärarn tittar på dig

2008-09-08 @ 23:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0