Vårfrodning

Måste visa hur långt det har kommit i min vårlökrabatt också. Det blommar inte än men Kejsarkronorna är på gång. det är både röda och gula så det blir nog fint när de börjar. Hyacinterna har i o f s börjat blomma och det är tur för Kejs..luktar inte mumma direkt men det gör ju Hyacinterna med råge. Underbart med lite juldoft så här i April ;-) Det andra som inte kommit så långt än är Allium, de har spridit sig hejdlöst, och lila tulpaner. Ja det är väl inte så färgmatchat kanske men rätt coolt ändå. När lökarna blommat över så tar Stenkyndeln vid. Det brukar surra som värsta Arlanda där framåt blomningstid.






Jag har ju även vart i trädgårdslandfixartagen och då gjorde ju även Alma en odlingslåda. Den är nu uppställd vid lekstugan och det som inte är sått i den nu är inte värt att så ;-) Det finns pumpa, rädisor, rödbetor, ruccola och röd krasse. Kommer allt upp så blir det trångt om saligheten. Men det är nog lite för kallt för tex pumpan än så det kanske självgallrar sig.





Bredvid lådan har jag en Pipranka jag köpte förra året. Den ser tyvärr ut att ha starvat å över vintern men han får väl sitta ett tag till innan jag river upp den. Kanske, kanske att den vaknar till. det samma gäller för min Vindruva på andra sidan lekstugeverandan. det är kanske inte så gynnsam miljö precis här heller, mycket barnfötter precis på planteringarna.

Jag lyssnade även på alla era råd (!) angående Hallonen i trädgårdslandet så nu håller jag på att gräva ett nytt land till dom. Det tar lite tid bara. Kommer jag ner tre cm med spaden vid varje spadtag så är jag glad. Men jag skulle kunna mura in huset med en stengärdsgård av materialet jag får upp.  Man måste alltid se det positiva i det hela ;-) det tar nog några veckor innan det blir klart så jag ska fota en annan dag så ni får se. Efter min nya pilflätningsinjektion jag fick ikväll så blir det givetvis ett pilstaket som kantskydd i nya Hallonlandet. Om inte ruset hinner lägga sig innan jag ska börja.

Nu blir det bingen. Ska upp på tidig mattelektion i morrn och vi håller på med rena rama trollformlerna nu så det är bäst att va alert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0