Men det var väl billigt ;)

När jag började min datasökning var jag inne på en 10" för max 3-4000. Efter lite funderande kom jag fram till att 10" nog blir lite litet till min begynnade krumögdhet så 11,6" siktade jag in mig på. Det fanns för en sissådär 4-5000. Sen när jag pratat med lite folk i branchen (Steffos kusin som är väran datakonsult) kom vi efter mycket övervägande hit och dit fram till att ska jag använda den både hemma och på skolan så var nog 15,6" att föredra.Finns från 5000 och uppåt om det ska va nåt att ha. I dag var jag på tur i riktiga affärer och då hittade jag my dream-pc på Elgiganten. Det var en 13,4". Lite mitt emellanstorlek. För 15" kommer nog bli jobbigt att släpa runt i väskan. Den hade hela otroliga 8 timmar batteritid. Till skillnad från tre som de flesta 15" hade. Sen var den på 500 gb hårddisk så jag kan spara hela världen i den. Sen var den så fin och riktigt skrek Maliiiin...kööööp miiiig. Endast 6995:-

Ja det kan ändra sig fort...nu tycker jag inte det alls låter farligt för just den datorn (Steffo fick hicka dock) men det är ju ändå dubbelt upp mot vad mitt maxtak var när min datafunderingsbana började.
 
Hmmm, i morrn drar jag nog till Skövde igen. Då blir jag nog 7000:- fattigare.

Kommentarer
Postat av: carina

Det är skojiga manicker och tänk alla timmar du ska tillbringa på tåget, då måste du ju ha något att göra.

Du kanske tom får tid att studera!

2009-08-06 @ 20:57:26
URL: http://sinneskatten.blogspot.com
Postat av: mamma

Har han gått från arga-köp-blicken till hicka? ;-)

2009-08-07 @ 12:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0