Överlevde

Jag klarade gårkvällen utan större blesyrer. Hästen Gabriel (efter Ärkeängeln) var god emot mig men man fick en smärre hjärtattck varje gång han fick för sig att ta en tugga gräs mitt under pågående gång eller när han snubblade till på nån murken bro. Sen hade han en förkärlek till att gå i terräng trots att alla andra hästar gick på vägar/stigar. I dag har jag känningar i ljumskar och mage. Men inte så jag inte överlever det med. Kameran hade sambon tagit beslag på då han skulle flyga luftballong tillsammans med sin far och några grannar så jag länkar in er till de som hade med sig kamera här. Man ser ju klart och tydligt att jag är som född till "Hästisörens mamma". (Alma ska ju bli hästisör (hästfrisör på 4-årsspråk) när hon blir stor. Nu syns det inte så väl på detta kort men jag kände mig fullständigt trygg på Gabriel då han hade exakt samma färg (och struktur) på manen som min kära mor ;-) Han var jättefin i håret. 

Imorgon bär det ut på nya äventyr. Då ska jag och Carre provåka tåget till Göteborg. Sen ska vi kanske provfika på nåt fik där. Och prova om det går att shoppa lite. Kanske proväta på nån restaurang. Sen ska vi provåka tillbaka till Skövde med. Det ska bli kul. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0