Äntligen lite ledigt.

Fast det är ju en sanning med modifikation är klart. Om man med ledigt menar att man bara kan slappa och göra vad man vill så är jag INTE ledig. Fast jag går inte i skolan i allafall. Alltid nåt. Det är ju nämligen en julafton som närmar sig. Och jag var så himla redig för några veckor sen och gjorde julgodisar och fick ner jullådorna från vinden. Jag frös in julgodisarna och gick med i GI-viktkoll. Jag är fortfarande med i GI-viktkoll och fortfarande står julgodisarna i frysen. Men jag är inte så AKTIV i GI-viktkoll och godisarna går så bra att äta direkt ifrån frysen. Så nu får jag väl göra en sats till. Och jullådan kanske jag skulle ta och öppna nu också när den ändå stått där på golvet i ett par veckor. Skulle ju bara städa först. Städa är nåt som inte hör till min göra-vad-jag-vill-lista.

Nu nu får det var slutgnällt, tomten kommer ju snart. Bäst att vara snäll. Och det bästa av allt är att Steffo har sina principer. Helst ska allt göras dagen innan julafton. Och då jobar jag. HAHAHAHA...då kan han gå här och städa, pynta och koka grisrumpa. (Eller så får jag jäkligt brådis på kvällen)



Här är en tomte vi hade på besök för några år sedan. det höll på att ta en ände med förskräckelse. Han hade nog punchat lite för mycket innan han väl kom till oss så det första han gjorde var att gå rätt in i en vägg och braka ihop på golvet. Sen hade han ett rätt våldsamt sätt att dela ut juklappar.

Var man inte bra på lyra
kunde det gå illa åt presenter dyra

Kommentarer
Postat av: mamma

..eller hur bästa syster camilla? ;-)

2009-12-19 @ 19:48:20
Postat av: Anonym

ajjamän, den höll i allafall:) men ni har nog tatt fel bild på tomten för den äe från hällekiss? //Camilla Ander.

2009-12-22 @ 21:13:39
Postat av: Anonym

ajjamän, den höll i allafall:) men ni har nog tatt fel bild på tomten för den äe från hällekiss? //Camilla Ander.

2009-12-22 @ 21:13:49
Postat av: mamma

undrar om inte Camilla Ander smakat på det som gjorde tomten lite wild and crazy? ;-)

2009-12-22 @ 21:54:31
Postat av: Malin

Ooops...jag drog en rövare och hoppades att ingen skulle märkat. Hade nämligen ingen digitalkamera då när det begav sig (antar jag eftersom jag inte hittade dom ;))

2009-12-22 @ 22:47:08
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Vill bara säga att om du har en stund över så får du väldigt gärna komma till Ullervad och agera barnmorska...



God Jul Malin!

2009-12-25 @ 08:34:35
URL: http://www.hoskarlssons.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0