Äntligen helg

Har "skolkat"  från hemmastudierna idag och vart hos Carre och fikat i stället. Mycket trevligare än att läsa om Medeltiden eller traggla Engelska som jag ändå inget begriper av. Och jag har ju ett lååångt sportlov där jag kan ta igen den missade studiedagen på. Om jag hinner. Det är ju nämligen fullt med aktiviteter på sportlovet man ska hinna med. Vi ska börja alldeles precis nu med att åka till badhuset. Jag har aldrig vart i Skara badhus så det blir lite premiär i dag.

Jag blev även lite nostalgisk och tänkte på min barndoms fredagar. Nu i efterhand känns det som en rutin vi hade i många år men tänker jag riktigt till kan det ju inte vart på det viset. Inte hela rutinen i allafall. Rutinen bestod av att åka till Götene badhus. Bada. Basta. Titta på damen med hängiga bröst och hängig läpp när hon filade sina fötter. Duscha av sig bastuhuden. Stå under hårtorken ett tag. Ibland få en "chokladboll" som på den tiden hade ett annat namn som jag inte vågar skriva av rädsla för att bli klassad som rasist. Åka till Wahlbergs och köpa en påse Mintolux. Åka hem och titta på Raskens.


Anledningen till att vi antagligen inte kan ha gjort detta år efter år är väl att inte Raskens höll på i år efter år men det andra kan vi väl i och för sig ha gjort. Help me mom, to fill in the blanks here.


Så här Jessie och detta har satt sig lika djupt i ditt minne som i mitt så kommer här en *zooom* tillbaka till dåtiden.



Kommentarer
Postat av: Jessie

Det är så jag också minns det... Men när åt vi tonfisksallad då? Bara till fest eller? Och en pizza delat på fyra vill jag också minnas att vi åt...

2009-02-06 @ 17:01:38
URL: http://jessiessimplelife.blogg.se/
Postat av: mamma

Men räkorna då??...de däringa nya i lag som gjorde färska omorderna...tog jag å far fram dem när ni hade somnat?.haha..

å Snuckes grillade "revjeben" hörde väl åxå till fredagsmyset?.



Det jag kommer ihåg allra mest var när ni måste slita er från Tv:n för toabesök å man fick höra samma fras vareviga gång

- berätta vad som har hänt, å har det inte hänt nåt ...så berätta ändå. ;-)

2009-02-06 @ 18:46:57
Postat av: Nettan

Hahaha...damen med fotfilen kommer jag oxå ihåg !!!

2009-02-07 @ 11:59:44
URL: http://nettanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0