Skolstart.

Då var det dags igen då. Skulle ju hämta schema och skriva in mig igår men jag passade på att tjäna lite kosing i stället så det enda jag visste idag var att jag skulle ha datakunskap mellan 15-17 och att läraren var sjuk så om det blev lektion eller inte det var inte lätt att veta =S
Jaha, det börjar ju bra med förrvirring från dag ett. Då är det nog som det ska. Åkte i allafall in till skolan i morses för att hämta schema och höra mig för. Schemat kan jag inte klaga på. Går bara tis-ons-torsdag 2 timmar per dag (utom ons. då det var 4 tim men det är väl överkomligt ;-)) Sen kommer min distanskurs i engelska B utöver det.

Kl. 15.00 satt jag i en överfull datasal. Läraren informerade om att det INTE var han som skulle ha oss utan en som var sjuk och hur han den sjuke FÖRMODLIGEN skulle lägga upp kursen. Sen det enda han skulle gå igenom var hur man loggade in på skolans datorer. Vilket jag lärde mig i Augusti förra året. Sen fick vi gå hem. 15,20.
Men jag har åkt mycket bil i dag i allafall. Och vart på biblan och lånat en Datakunskapbok och en engelsk skönlitteraturbok som jag för säkerhets skull ska läsa på svenska också så jag begriper vad jag läser.

Ja ni ser vad jobbigt det är att vara student. För att orka med allt detta jobbiga så gäller det att äta rätt och DET har jag gjort idag. Bara för er så ska jag även här lägga ut recept så även ni kan prova på denna superduperhälsosamochnyttigaochväldansgoda maträtten:

Grunden är en stekt lax. Endast kryddad med salt och peppar och dränkt i lime. Till denna en underbar karamelliserad hallonbalsamico, bön- och rödlökssallad med dijondressing och en morotstzatziki.






Hallonbalsamicon hälles nån matsked i varm stekpanna och puttra på tills den tjocknat lite. Det är den som jag försökt få ut på så där finrestaurangringelvis.

Bönsallad: En burk vita stora bönor och kokta haricot verts blandas med finstrimlad rödlök. Dijonsenap, olivolja och äppelcidervinäger (eller vilken vinäger man nu gillar) blandas i hop och hälls över. Salta och peppra efter smak.

Morotstzatziki: Finriven morot, turkisk yoghurt, vitlöksklyfta och salt och peppar blandas.

Jag och mått hör inte ihop så jag vet inte hur mycket av varje ingrediens. Men för jösse namn. Det är ju bara att smaka. Är det gott så är det gott ;-)




Och det var det. Och bara så ni vet så ska man äta mat med olika färger och det är detta verkligen även om min mobil inte gjorde det rättvisa direkt. (och inte min taskiga uppläggning heller)

Nej nu måste jag väl haft datakunskap så det räcker för idag va ;-)

Kommentarer
Postat av: lotta

5 olika färger bestämt

2009-01-08 @ 20:55:59
Postat av: Kotteby

"finrestaurangringelvis"

Hahahah....underbart!



P.S.

Vilken tur att jag sitter med en moderatorknapp nu när jag asntäller folk i mitt kommentarsfält. En crazy idé, och något som bara en Kotte kan komma på. Inte sant.



=)



All lycka med data och engelska i vår.

Break a leg!

Blir nog en del Edgar Allen Poe och annat kul.

Är det bara 200p. i vår?

Eller tänker du läsa 200 till?

2009-01-08 @ 22:03:14
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: sussi

Ser ju jättesmarrigt ut! Det ska jag testa, Tycker att din uppläggning var alarestaurangsnygg, så det så. Ha det gott, kram

2009-01-09 @ 13:44:44
URL: http://modhsarea.blogg.se/
Postat av: Anonym

Då dröjer det ju inte så länge innan du åxå blir en..vacker åldrande kvinna! ;-)

ILY.

2009-01-11 @ 22:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0