My usual luck

Tog mig i väg till Skövde idag för att göra slut på mitt presentkort på Em-möbler jag fick mig på "min fölseda i februari". Hade nästa glömt av det. När det nu har vart värme så pass tillvida att vi nästa smält bort så tänkte jag att det skulle passa bra att köpa mig en badenbaden. Hade siktat in mig på en turkos som vännen Karin har men se di va slut på lager och skulle dröjja flera veckor innan det kom in igen så då bestämde jag mig för en röd.



Så riktigt framför mig hur jag skulle tillbringa eftermiddan i den med en god bok i öronen. Vad händer då??

Jo, värsta ovädret i mannaminne. Himmlens portar stod öppna. Så även taket på Jula. Tur ändå var väl att jag åkt till Skövde och inte till Skara för nu kom man ju åtminstone hem. Jag passade ju även på att handla mer saker när jag ändå var i stan. Ett paraply kom väl till pass, från Lagerhaus. På Rusta hittade jag coola rosa städhandskar (som jag inte plockat in från bilen än, det är väl ingen brådska) och en dörrmatta som jag ska använda till gjutform till en snugg trampsten jag ska gjuta nån dag när andan faller på. På Maxi hittade jag en röd brassestol som matchar min badenbaden perfekt.

Ja vad ska man annars hitta på när regnet bara öser ner??

Som avslutning kan ni få se hur mitt pionstöd jag gjorde mig ser ut nu.




Eller jag, det syns ju inte direkt och det var ju det som var meningen. Pionen har växt som tusingen. Man kan nästa tro att Gud sänt sin ande över den...



Kommentarer
Postat av: Helena

hahaha du skriver bara såå kul...Tack för en trevlig morgonstund med din blogg!!!

2009-07-02 @ 08:55:28
Postat av: Maloo

Tackar, tackar. Man gör ju sitt bästa för att glädja andra :)

2009-07-02 @ 10:45:05
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: camilla ander

jag har ev.också tänkt inhandla en röd baden-baden,

hoppas du kan få njuta av den en lååång stund!

Om du tycker den är bra så vil jag gärna veta det, är lite tveksam om det svarta blir varmt i solen.

Mvh Camilla.

2009-07-02 @ 22:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0