Nu börjar våren

I allafall om man räknar våren från och med att vårsådden är gjord. För nu kunde jag inte hålla mig längre. Jag skulle bara så lite chilli-paprika som jag hade fått på prov men när jag öppnade påsen låg där bara fyra ynka frön så det var väl bäst att jag sådde lite till. Så nu är min sålåda full. Det får plats 49 frön i den så det lär bli trångt i fönstren om alla kommer upp. Det blev allt från surfinior, trädgårdsriddarsporrar både vita och blå, stockrosor till chokladblomma och så lilla chillin då (eller om det är paprika, har inte begripit det riktigt). Glömde ju en fröpåse sen så den får jag ta en annan dag. Det var med smultronspenat som jag köpte på Örebromässan förra året. Men det är väl bäst jag väntar till i möra innan jag sår nåt mer. Då ska jag nämligen gå en kurs. Det var Carina som tipsade mig. Det är Mästers i Götene som arrangerar och det är egentligen en fortsättningskurs från i höstas så jag skulle bara få komma med om det var nån som bokade av sig. Lucky me så var det två som bokat av sig men som skulle komma första gången bara (av tre) och jag var den förste reserven de hade. Så i morgon ska jag lära mig om Hur och När vi sår våra fröer med bästa resultat och minsta arbete. Så mitt arbete är antagligen alldeles förgäves. Andra gången handlar det om Örter i trädgården och sista gången var det Pilflätning. Det ska bli himla kul.

I dag har jag handlat en bok...på Engelska. The fifth child av Doris Lessing. Är det nån som läst den, på svenska eller engelska och kan tala om om den är bra. Vi ska läsa en bok av en engelsk författare som fått nobelpriset eller är en typisk engelsk författare typ Jane Austen och hennes böcker begrep jag ju inte ens på svenska. Har börjat med Emma men jag orkar bara inte fortsätta. Tycker dom är jobbiga. Lessing lever ju fortfarande så då kan det ju inte va stenåldersspråk hon skriver på i allafall. Jag får väl se när den kommer, den var inte farligt dyr så det kvittar väl. Vi ska även läsa på om författaren och hålla ett föredrag på 15 min på ENGELSKA om denne författare. Min gud, varför har du övergett mig. Eller, varför utsätter du dig alltid för sånt här Malin. Ja det som inte dödar det härdar har jag hört och dör jag inte av det här då är jag Fred Flinta.

Tack för mig, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0