Örebro äger

Helgen tillbringades på hotell Scandic Väst i Örebro. Vi åkte på lördag morgon och enda stoppet på vägen dit var att fylla godispåsarna på bowlinghallen i Laxå. Framme i Örebro checkade vi in (tusen tack Carina för den förträffliga vägbeskrivningen. Vi hittade rätt direkt) och sedan bar det av till Gustavsvik. Herregud vilket kul ställe. Forsen var ju helt otroligt rolig. Det som var lite otäckt var att Alfred inte är så haj på att simma än så man fick hålla hårt i honom så han inte spolades iväg. Men han hade simpuffar och klarade sig galant (man blir ju så orolig när det är vatten med i bilden bara) 
Vi åkte även en gööörlång rutchbana där alla utanför hörde en hysterisk Maloo skrika sig ända ner till botten. Men det var bara att gå på't igen. Vågpoolen var jättehärlig och blev Almas favorit. Det fanns även småpooler med minikanor till henne. Alla var nöjda och glada när vi åkte därifrån.

Hem till hotellet och vissa av oss var tvugna att platta håret. Visste inte vi hade skaffat hund på resan Ewa ;-)
Planeringen var att vi skulle fram på stan och äta på resturang och sedan hem till hotellrestaurangen för intag av Irish Coffee (di vuxne) och melodifestival (di yngre). Vi parkerade på ett torg och såg en chinessylta bredvid. Bamboo. Den tar vi sa vi. När vi tittade på menyn utanför dörren knackade det på rutan. Innan för fönstret satt det känt folk från Götene. Visst är världen liten ibland. 

Efter mycket om och men fick vi våran mat. En supergod buffé som stod uppdukad hela tiden som vi kunde fått ta med en gång om inte servitrisen hela tiden hade glömt av oss. Hon kom ihåg att ta betalt efteråt i allafall.

Väl hemma på hotellet  (vi tog bara en liten omväg dit, fick ju ingen beskrivning på vägen från stan till hotellet i mörker) så var vissa tvugna att platta hår igen. Då passade vi andra på att krypa ner i sängarna. Kl. 19,30 hände det sig till slut så att Irishen blev bortvald för bingen, hunden fällde håret i onödan och där låg vi sen och kollade melodifestival och mumsade götta.

Söndagen började med en underbar hotellfrulle. Alfred var värsta kyparen och sprang och hämtade juice och mackor och bacon på löpande band. Alma som är som en mus i maten här hemma åt en tallrik yoggi med flingor, en macka, en pannkaka och drack juice därtill. Det stod hon sig länge på.

Utcheckning och avfärd mot Lek och Buslandet. Där busade vi i tre timmar. Hade jag ätit mycket götta dagen innan så svettades jag bort det i klätterställningarna där inne. Tur man kan skylla på att man måste kolla barna när man klänger runt som värsta apan. Fick ju ibland låtsas som att jag sökte efter nån bara för att få klättra lite extra för att sen "hitta" den nere på marken. Bäst att ta den här rutchkanan så jag kommer fort ner...

När de tre lektimmarna var över drog vi till IKEA och lämnade in barna på barninlämningen. Sen var det en timmes panikhandling som gällde. Det var stressande och jag fick inte med hälften av det jag tänkt mig. Däremot dubbelt så mycket mot vad jag behövde. Så kan det gå när man har eld i baken.

Kort på det mesta av våran resa kommer när jag kopplat in kameran. Just nu är jag bara glad att jag äntligen fått iväg ett inlägg. Så ni vet att jag lever.

Tusen tack mormor Ewa för denna underbara resa. Vi tar repris nästa år och då med lill-kussen med. Lina, då vet du kriterierna för att få följa med. Det är bara att producera.


Kommentarer
Postat av: mamma

Jag är inte bara en jvel på å imitera hund å platta hår...jag har fixat mig ut på webben igen åxå...med lite hjälp av usb å din dator. 1000 tack!

Senaste exploren med nyheter som "in private"

(så nu Doris kan du inte längre messa om "ser att du vart ute på
* *** morsan!") ;-)

2009-03-12 @ 00:02:29
Postat av: Carina

Kul att eran helg blev bra i Örebro, nu kan jag ju inte ens i min vildaste fantasi tänka mig att man har tråkigt där.

Kram från en fd Örebroare

2009-03-12 @ 07:25:22
URL: http://sinneskatten.blogspot.com
Postat av: Nettan

Ja i den forsen har jag fått många blåmärken ...den är grym !! äventyrsbadet är en favorit här hemma

2009-03-12 @ 10:45:37
URL: http://nettanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0