Stora rubriker i tidningen

Min kära sambo jobbar ju i skogen med att köra skotare. det är den maskinen som kommer efter skördaren och samlar upp virket för att frakta det till körbar väg så timmerbilarna kan hämta virket. I fredags kväll ringde Steffo och sa att han nog blev väldigt sen. Maskinen hade kommit lite för nära en bäck. Detta var tydligen en stor händelse borta i Häggesled där han för tillfället jobbar. Så stor att det hamnat här.  Hur timmerbilarna ska ta sig dit är för mig en gåta. För att inte tala om hur han själv kom ur skotaren. Mer bilder har jag i min kamera. De platsar nog i tidningen Traktor powers partybilder. För de oinvigda som inte har denna eminenta tidning kan jag tala om att det är läsarnas egna bilder där den ena fastkörda traktorn är värre än den andra. På två hela sidor i tidningen. Det kan roa både 7 och 33-åringar hur länge som helst. Ja det är olika hur lättroade vi är. Nu ska jag roa mig med att läsa Romeo and Juliet - on the balcony...not my kind of cup of tea. But a woman's got to do what a woman's got to do, typ.

Kommentarer
Postat av: mamma

Å jag min skogsokunniga kvinna trodde att det kallades virke först i sista led, efter sågning...innan det blev slott lr koja! ;-)

Men ruskigt bra på engelska är du å min gode vän Pete börjar åxå lära sig så smått. Jag ringde honom på jobbet å sa "see you in "paintown" in a minute!

2009-03-03 @ 18:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0