Trädgårdskurs och nervositet

I tisdags var jag på trädgårdskurs. Det var en inspirerande kväll med lite handfasta tips inför fördlingssäsongen, goda mackor och 10% på inhandlandet av vad man vill ha i fröväg. Jag köpte mig en krasselåda. Har försökt att driva smörgåskrasse på hushållspapper men det bara torkar så nu har jag en smart liten låda man häller fröna på, häller vatten under och håller fuktigt några dar. Sen ska det spira. Vi får väl hålla tummarna att det lyckas. Det åkte även med rädisgroddar som jag håller på att grodda just nu. Nästa kurs hålls den 30/3 och då skulle det handla om Örter i mat och trädgård. Det blir spännande det.

Den 30/3 var visst också sista datumet för att hålla sin presentation om en engelsk  författare om man vill ha ut betygen lagom till högskoleansökningarna. Jag hade ju räknat med att jag hade till maj på mig åtminstone. Så nu fick jag bestämma mig för den16/3. Det blir bråda dagar det. Jag har inte ens fått boken än men det blir väl läsning morgon, middag, kväll och natt framöver. Men det är inte det värsta med läsningen. Det värsta är att stå och tala inför andra människor i 15 hela jäkla minuter på ett språk som jag förstår väldigt bra men inte kan prata. Och vart jag ska hitta info som räcker i 15 min om denna tant vet jag inte heller. Det finns ju massa på nätet men man kan ju inte kopiera rakt av och när jag plockar ihop det till det jag känner att jag kan prata om ( det jag begriper) då blir det inte många minuter av det. Får väl säga mycket eeeh, ööhhh, eehuumm här och där så det drar ut på det hela.

Ja nu ska jag i allfall skita i allt vad engelska heter hela helgen för nu drar vi till Örebro och roar oss (eller på lördag gör vi det iallafall, tills des får jag väl study)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0