Även hemmaDVD ger värk

Hinner ju apseluuut inte åka och träna nu för tin fast jag inget hellre vill (??vill jag??) så igår tog jag tjuren vid hornen och stoppade i en träningsdvd som jag fått med nån tidning nån gång. Det var funktionell träning med stora muskelgrupper under samkörning. Lite som Core med inslag av udda armhävningar på sidan och utfall from hell. Jag levde fram tills i morses i nån sorts villfarelse att om man tränar hemma i stora rummet så är det inte bara så att grannarna får ett gott skratt utan det är även så att du tränar "på låtsas" och får således ingen träningsvärk. Jag hade fel. Brukar inte vilja erkänna när, om eller att jag har fel men detta gick inte att skoja bort. Blev lite förskräckt att även Alma skulle ha ont för hon körde lika hårt som jag. Nu var hon visst mer vältränad för hon hann inte komma hem från dagis i dag innan hon tvingade mig att sätta på DVD'n igen. Som tur var ringde Karin så jag fick ta lite paus.

I morgon mina vänner, beger jag mig till Göteborg. Jaha tänker ni. Intet nytt under solen, ho ränner ju där jämt. Kan så vara men i möra blir det Dansgala på Scandinavium. Det blir Arvingarna och Barbados med Magnus Carlsson i spetsen. Deras ordinarie sångare får väl stå lite bakom som förra året stackarn. Det som ska bli nästan ännu bättre än Arvingarna är...hotellfrullen. I två mornar ska jag skrida ner i restaurangen, välja och vraka bland yoghurtar, filer, flingor, frön och nötter...bacon och ägg. Jag ska ta min sedvanliga prinskorv som jag sen ska ta ett bett på och komma på att jag inte gillar hotellprinskorvar. Jag ska börja med en macka och avsluta med ännu en macka som jag sen ska gömma (på traditionsenligt sätt) under servetten för att jag kommer på att med en macka, stor tallrik yoggi med all sorters flingor och tillbehör, ägg, bacon, prinskorvsbett, två koppar kaffe och tre glas juice...så behöver jag verkligen inte den sista mackan. (Men jag kommer att VILJA ha den.Vilja och bukfett går ofta hand i hand).

Och Camilla, Cooocka cooola, det är värre än lättöl. Det är nästan som knark. Så håll dig undan det, det är mitt råd. Och jag måste ju vara vis eftersom jag har en så vis mor. Eller det kanske inte var vis hon blev med åldern, det kanske var ENvis :) Fast det är ju en bra egenskap det med. Och i dag drog jag slutsatsen att hade Gubben Freud levt idag så hade det nog kommit fram att hans barndom var av det mer traumatiska slaget. Det är nog hans försvarsmekaniskm som gjorde att han skyllde allt på mammorna. Stackarn. Synd om honom. Han hade behövt ta sig en cooocka cooola eller två så han spände av lite ;)

Kommentarer
Postat av: Ida

Det tog mig ett tag att fatta vem du var ;) Men sen förstod jag hehe ;) Tack så mkt ;) Allt väl annars?

2009-11-23 @ 22:55:00
URL: http://snorpaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0