Det närmar sig...

Nu har vi avslutat den första kursen i Arbetsterapi. Den gick ju bra till slut. Godkänt på hemtentan (med lite tur) och min handledare på VFU'n hade bara gott att säga om mig (känns som att det smäller högre). Nu är det bara en vecka kvar på den parallella kursen vi gått också. Vi har gjort artiklegranskningar och skrivit en rapport och som slutkläm nu ska vi göra en poster som vi ska presentera på en konferens på torsdag. Usch och fy, det ser jag verkligen inte fram åt. Vårt arbete har handlat om "Hur påverkar ljusterapi årstidsbunden depression" och för att riktigt veta vad vi ska tala om så var jag och min grupp på ljusterapi i fredags eftermiddag. Vet inte om jag blev piggare av det direkt med man kan väl inte utvärdera det efter ett besök. Trevligt var det i allafall.

Idag får jag ägna dagen åt att läsa om Freud, Jung och Pavlovs hundar. Innan vi hinner avsluta vår Söka, värderakurs så börjar nämligen Psykologin. Vem var det som sa att det som är bra med högskola är att man betar av en kurs i taget?? Det har jag INTE märkt av i allafall. Kursen börjar i morgon med föreläsning. Då ska vi ha läst ett kapitel i en engelsk Psykbok. Påonsdag har vi seminarie, då ska vi ha läst en hel annan bok (som jag inte ens har än) och förberett oss på frågor och svar om detta. Med andra ord borde jag redan ha läst dessa böcker. Samtidigt som jag letat vetenskapliga artiklar, skrivit rapport, gjort hemtenta, skrivit personlig utvecklingsessä och förberett mig på konferensuppträde. Phuu, enda anledningen till att jag inte hoppat av är att jag inte hinner hoppa av. Eller tänka på om jag valt rätt.

Nog om detta. Sofia Thor...kul att du hittat hit. Ja det är ett väldigt gott bröd och det lät ännu godare med dina ingredienser så det ska jag också prova. När jag får tid. Typ när jag är pensionär eller så.

Nä, nu får jag nog läsa lite till. Eller om jag gör det i morgon på tåget (zzzznark). Dumt att va för förberedd :)

Kommentarer
Postat av: carina

Hu det låter som du har en del att göra.

Men håll ut snart är det jul, och det är ju inte det minsta stressigt när man har barn.

2009-11-01 @ 17:38:52
URL: http://sinneskatten.blogspot.com
Postat av: Anonym

Du e duktig!!

2009-11-03 @ 08:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0