Olika perspektiv på ålder

Jag och Alma var på väg till stan för att ta den (ö)kända vaccinsprutan. i bilen dit lekte vi leken 20 frågor. Jag tänkte på något och Alma skulle fråga ja och nej frågor. Hon började med:

-Är det en tjej?
-Ja.
-Är det Lina?
-Nej.
-Är det Alma?
-Nej.
-Är det farmor?
-Nej
-Är det Jessica?
-Nej.
-Är det mamma?
-Nej.
-Är det mormor?
-JAAA! 

-Men mamma, du sa ju att det var en tjej...mormor är ju en tant.
-Jaha, vad är det för skillnad på en tjej och en tant då?
-En tant måste va många mera år.
-Men du fråga ju om farmor, är inte hon en tant då?
-Jo det är hon.
-Hur gammal tror du mormor är då?
-Hundratusenförtifem år.
-Oj då, det var gammalt. Men farmor då.
-Hmmm, 44 år.

Fast riktigt så gammel ser du inte ut mormor. Men tant är du ;)
WLYT!

Kommentarer
Postat av: mamma

hahahaaaa...

undrar hur hon tänkte när jag inte bara var hundratusen år äldre än farmor utan hundratusenETT!

2009-11-14 @ 00:20:33
Postat av: camilla

Att jag är äldre än farmor Karin visste jag inte.

Tack för den Alma, härligt sagt!

Efva att du har blivit gammelgammel............mormor var ju ochså nytt,

i så fall har ju Alma en ......

Kram Camilla.

2009-11-15 @ 20:56:53
Postat av: camilla

Jag menar hälsningar från TANT Camilla.

2009-11-15 @ 20:59:56
Postat av: camilla

Att det skiljer många år på mig å Efva har det alltid gjort, men att det hat blivit SÅÅÅÅ många som exakt hundratusen gör det svårt att komma ikapp.......den som lever får se..........man vet aldrig med dagens barns räknesätt.

2009-11-15 @ 21:05:36
Postat av: Anna G

hiih söt!

2009-11-16 @ 21:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0