Skönheten sitter i betraktarens öga

Våran kaffebryggare har levt ett farligt liv ett tag nu. Det rinner ut vatten ur den. Och inte vart som helst utan ur hålet där sladden går in i bryggaren. Det leder till att varje gång Steffo brygger kaffe så slår jordfelsbrytaren ifrån. Själv är jag nogrannare med saneringsarbetet innan jag trycker på ON så det händer inte varje gång för mig. Efter nån månads kaffebryggande, med livet som insats, så var det dags i dag att göra slag i saken och skaffa en ny. Det bär mig emot för med kaffebryggare ska det vara som med bilar...dom ska bara fungera. Men i allafall så gav jag mig iväg till Coop Forum och tänkte att ska jag ändå köpa en ny så ska jag inte ta den allra billigaste (vårat kaffebryggarkonto är ju inte sååå stort), sen måste den ju va hyfsat snygg också. Svart ska den va, för den gamla var vit från början men hade med åren antagit samma färg som drycken den bryggde.

Vilken uppsjö med bryggare det fanns upptäckte jag. Det var breda, höga, svarta, vita, rostfria m.m. Den ene fulare än den andre. Design är ju bra att gå efter tänkte jag och vad är bättre då än OBH Nordica, Designing good life. Tyvärr var det också den allra dyraste (och en av dom fulaste) så jag gick med sorgsna steg bort från kaffebryggardelen.  Då...just då stod den framför mig...en dröm i svartaste svart...endast 599:-...

I ett lyckorus körde jag bilen hem... Drömde om floder av svart kaffe, hur jag äntligen kunde kasta vårat fula åbäke därhemma till coffeemakerheaven. Kommer hem, packar upp min vackra dröm...vänder mig mot demonen jag ska slänga...och upptäcker att jag köpt en svart tvilling till den bryggaren jag redan hade.

Det var ju en anna färg i allafall, och vi behöver inte läsa bruksanvisningen. Alltid nåt.


                                               


Kommentarer
Postat av: carina

En rejäl kaffebryggare kan du som student behöva.

kan tänka mig att det går åt en hel del kaffe när du läser allt som står på utrikiska.

Och tänk jag förstår dig för när jag flyttade hit till Västergötland förstod jag inte "möe"

2009-09-12 @ 18:11:39
URL: http://sinneskatten.blogspot.com/
Postat av: Maloo

Men sen fick du ju jobba med den bästa av lärare...och det innan jag ens hade gått nån som helst utbildning på det här med att lära. Nu när jag gör det så förstår jag inte vare sig vad det är jag ska lära eller lära ut. Konstigt. Får nog ta en kopp och fundera på det.

2009-09-12 @ 18:16:26
URL: http://malooskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0