Plenty to do and no time to do it

Har egentligen ingen som helst tid till att skriva inlägg. Ska ha tenta på torsdag på tillämpad psykologi som bl. a innehåller socialpsykologi, krispsykologi,  arbetspsykologi, samtalsmetodik och intervjusituationer och hälspsykologi. Hälsopsykologin handlar bl.a om stress och det behöver jag inte läsa om för att förstå att det kan döda. Jag är inte långt därifrån. Så kan man bara få skriva om sin egen upplevelse så kommer det gå galant på tentan. Samma inom arbetspsykologi, det har man ju upplevt under sina år på arbetsplatsen. Men tyvärr hjälper det inte med egen erfarenhet. Det är ord, begrepp och definitioner som är så krångliga så lärarna själva inte vet riktigt vad det går ut på MEN jag ska tydligen kunna detta. Vilken männsiska i världshistorien kan allt om allt. det man inte kan eller kommer mani håg kan man ju för fasen bara slå upp på google eller vart som helt. Eller läsa nån viktig bok om ämnet när det är aktuellt.

Man undrar ju vitsen med att korvstoppa sig på detta viset. En vecka efter tentan kommer jag inte komma ihåg ett barr av vad jag lärt mig för då ska det tryckas in anatomi istället. Om jag inte får omtenta vill säga. Då får jag ha både psykologi och anatomi i hjärnan och kommer då antagligen gå in i en vägg. Förslagsvis väggen i Sälen för dit ska vi vecka 5. Då kära reskamrater får ni stå ut med att jag bara talar latin och kommer att klämma och känna på era muskler. Om nån kan va vänlig att bryta sig med så jag kan känna på normal och onormal skelettvävnad vore det bra.

Nä nu blir det undersökning på katekolaminernas påverkan på kroppen. Ska även motverka dom med en kopp Java.

Kommentarer
Postat av: mamma

plenty to buy and no money to buy it....

2010-01-19 @ 18:43:47
Postat av: Maloo

I scream, you scream, we all scream for icecream



Gud va vi är internationella ;)

2010-01-19 @ 21:39:48
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Frida Skrin

Du e så bra! Säger de igen, skulle inte palla att sätta mej i skolbänken igen. Tänk va du ska va stolt över dej själv när du e klar! Kram Skrin

2010-01-20 @ 09:21:46
Postat av: mamma

jag tycker du är jättebra åxå Frida Skrin...du vågar ju bo i ett hus som är hemsökt av råttor å möss! ;-)

2010-01-20 @ 22:05:47
Postat av: Frida Skrin

Tack Eva! Men de vore ju väl om de bara va möss o råttor som hemsökte oss...

2010-01-21 @ 09:24:57
Postat av: Maloo

Vadå Skrinen...har du spöken?? Berätta, vi vill veta.

2010-01-24 @ 18:06:15
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Frida

I början när vi precis flyttat in så spökade de väldigt tydligt. Vi blev väkta varje morgon mellan 8 o 9 av att de sprang på övervåningen (katterna låg i sängen med oss varje gång) Sen har vi hört barn som pratar, och ibland när man ska gå o lägga sej så spelar de en gammal radio från över våningen... men nu har dom nog vant sej vid oss för nu hör man nästan aldrig något, nu blev nu rädda va!!

2010-01-24 @ 20:22:07
Postat av: Maloo

Men va häftigt. Jag blev inte så rädd just nu men jag kanske skulle blivit det om jag hade vart med om det själv. Fast jag är nog rätt oemottaglig för spöken för på mitt gamla jobb är det folk som sett saker men jag märkte aldrig det minsta. Som jag inte hittade på förklaringar till i allafall.

2010-01-26 @ 22:41:02
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Frida skrin

ja trodde inte heller ja va mottaglig för spöken, har aldrig trott på folk som säger att dom varit med om konstiga spöksaker. men nu tror ja verkligen på spöken, o de e skönt att tomas oxå har hört de.

2010-01-27 @ 19:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0